چرا مردم ایران باید واقعیتهای مذاکرات هسته ای را از زبان اوباما و وندی شرمن و نتانیاهو بشنوند؟ آیا بندی به ضرر کشورمان در این توافقات وضع شده است که مسئولان ما ترس لو رفتن آن را دارند.

وقتی مذاکرات برای مردم  ایران سر مگو می شود!

گلستان 24 ، این دور از مذاکرات هم به پایان رسید و همانند روال قبلی اخبار آن پس از چند ماه برای مردم بیان نشد ولی نکته ی جالب توجه این است که این اخبار به گوش سران صهیونیست می رسد اما مسئولان تیم مذاکره کنندده ایرانی آن را برای گوش های مردم کشورشان حرام می دانند! چرا مردم ایران باید واقعیتهای مذاکرات هسته ای را از زبان اوباما و وندی شرمن و نتانیاهو بشنوند؟ آیا بندی به ضرر کشورمان در این توافقات وضع شده است که مسئولان ما ترس لو رفتن آن را دارند. وقتی وزیر امور خارجه ایران در خارج از کشور حتی در صحبت با مردم خودش از زبان بیگانه استفاده می کند و معتقد به غاز بودن مرغ همسایه است، نباید انتظار داشت که جریان مذاکرات هسته ای برای مردم به دقت بیان شود و بندهای توفقنامه هسته ای هم جز به جز در اختیار اساتید و کارشناسان برسد تا مردم ندانند چه کلاه گشادی بر سرشان رفته است! این در حالیست که بر طبق اصل 77 قانون اساسی هر تفاهمنامه ی بین المللی باید قبل از امضا به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد ولی شاهد بودیم که حتی پس از امضای توافقنامه ی پیشین هم نمایندگان از محتوای آن بی اطلاع بودند و به کرار از دولت می خواستند تا متن توافقنامه را در اختیارشان قرار بدهد. جالب است که همین افراد برچسب ها و توهین های خود را در زمان مذاکره ی تیم دکترجلیلی در دولت قبل را نثارشان می کردند و مدعی بودند که تیم مذاکره کننده ی پیشین کاری از پیش نبرده است و تحریم را افزایش داده اند.

مذاکرات برای مردم

آقای دکتر متبسم و شیخ دیپلمات، خوب است بدانید که دکتر مذاکره کننده قبلی خواستار پخش زنده ی مذاکرات هسته ای از تلویزیون های دنیا بودند تا همه و از همه مهمتر مردم کشورش بدانند در جلسات چه می گذرد، اما این مسئله با مخالفت کاترین اشتون مواجه شد. چرا که زروگویی و بی منطقی آنها و از سوی خواسته های بجای ایران و حسن نیت ما به اثبات می رسید و همهی مردم دنیا این را می دیدند. حتی اگر تحریم ها در آن زمان برداشته نشد احترام و عزت به ایران بازگشت و فضای خواهش و تمنای ایران نسبت به اتحادیه اروپا به کلی به هم خورد، طوری که در ابتدای دولت دکتر روحانی رهبری کشور موقعیت کشور در مذاکرات را بسیار مثبت خوانده و از تیم مذاکراه کننده دولت روحانی خواستار اجرای نرمش قهرمانانه در مذاکرات بودند. همین مساله می تواند به تنهایی بر برتری ایران دلالت کند. اما اکنون نه تنها با توافقات جدید عزت ایرانی افزایش نیافته است بلکه به کلی ایران در جایگاه مقابل نرمش قهرمانانهی آمریکا قرار گرفته است!

در این دور از مذاکرات هم  که هیچ اتفاق مهم و مثبتی برای ایران نیفتاده است و توافق پیشین تمدید شده است. باید منتظر بود و دید چه اتفاقاتی در وین افتاده است و آیا این اتفاقات به نفع ایران بوده یا خیر؟

ارسال نظر

آخرین اخبار