آیا اوباما می تواند با انجام توافق هسته ای ایران و به ثمر رساندن آن، در داخل آمریکا اعتبار کسب کند؟

آخرین شانس پرزیدنت اوباما

به گزارش گلستان 24، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (washingtonpost) در مقاله ای با عنوان "مشکل اعتبار اوباما" نوشت: آیا اوباما می تواند با انجام توافق هسته ای با ایران و به ثمر رساندن آن، در داخل آمریکا اعتبار کسب کند؟

 

واشنگتن پست نوشت: «در صورتی که توافق هسته ای در ماه آینده شکل بگیرد، ما می دانیم که این توافق از آن چیزی که ایده آل است، فاصله زیادی دارد اما به هر حال این امر می تواند فعالیت های هسته ای ایران را کنترل کند.

این توافقات می تواند قابل دفاع باشد و هر چه که باشد توافق هسته ای با ایران بهتر از گزینه های دیگر است. باید گفت، سه امر مهم است که کار اوباما را برای متقاعد کردن کنگره و ملت آمریکا سخت کرده است و آنها عبارتند از شک و تردید به توافق هسته ای، دخالت ها و اشکالات جمهوری خواهان و سوم دخالت های اسرائیل که اسرائیل به شدت نگران است که اوباما بیش از پیش به دنبال انجام یک توافق است.»

 

 

واشنگتن پست در پایان نوشت: «اوباما در سال های اخیر با مشکلات زیادی در داخل و خارج روبرو بوده است و می توان به جنگ عراق و افغانستان، مشکل مهاجرات در داخل، بیمه مردم آمریکا، موضوع روسیه و اوکراین، بحران لیبی و کشور های عربی و داعش اشاره کرد.

 

اکنون باید دید که اوباما می تواند از توافق هسته ای ایران استفاده کند و به کمبود اعتبار خود در سال های اخیر پایان دهد و دستاورد بزرگی را در کارنامه خود رقم بزند.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار