امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس:

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: دشمن با ترفندهای فراوان سعی در خاموش نمودن چراغ راه اسلام و مسلمین است؛ ولی اراده خداوند در روشن بودن این چراغ هدایت بشری است

دشمن به دنبال خاموش کردن چراغ اسلام و مسلمین است

به گزارش گلستان 24؛ «آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نخستین نکوداشت و دومین یادواره 49 شهید والامقام حادثه منای استان گلستان که در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون، کفار، منافقان و یهودیان به فکر ایجاد اختلاف بین امت اسلامی و تضعیف جهان اسلام هستند.

به گفته وی؛ خواست خداوند است که صالحان وارثان زمین شوند پس این امر قطعا محقق خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گنبد کاووس با اشاره به توصیه پیامبر اسلام (ص) به مسلمین، تصریح کرد: «به یکتاپرستی و وحدانیت خداوند پایبند باشید، در ایمان خود هیچ گونه شک و تردید نداشته باشید، وحدت و همدلی خودتان را حفظ کنید و مطیع ولی امر خود باشید».

اطاعت از رهبری عالم و آگاه، مایه وحدت و استقامت بین امت اسلامی است

به گفته وی؛ رمز موفقیت کشور ایران وجود رهبری فرزانه، سیاستمدار و مجتهد کامل است که رصد اوضاع جهان اسلام و ایجاد وحدت و همدلی بین آنان، دغدغه همیشگی ایشان است.

سوء مدیریت سران آل سعود سبب این حادثه عظیم شده است و این بی برنامگی آنان بی جواب نخواهد ماند

آخوند نوری زاد با اذعان بر جریحه دار شدن قلوب همه مسلمین از حادثه منا، ابراز کرد: این حادثه به علت بی تدبیری حکام سعودی به وجود آمده است.

وی، ادامه داد: بیشترین شهدای منا استان گلستان اهل سنت هستند و رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات آنها می تواند تا حدودی از آلام و دردهای آنان بکاهد.

فاجعه منا هیچگاه از خاطر ما نخواهد رفت

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این همایش با یادآوری اینکه شهدای منا در بدترین وضعیت آب و هوایی، مظلومانه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ذره ای از غم آن حادثه تلخی که در منا ایجاد شد را بکاهیم، این فاجعه بزرگ به عنوان یک غم بزرگ در دل و جان ما باقی می ماند.

«علی اصغر فاضلی»، افزود:  سوء مدیریت سران آل سعود سبب این حادثه عظیم شده است و این بی برنامگی آنان بی جواب نخواهد ماند.

به گفته وی؛ امروز ضروری است در ایران اسلامی برای 477 شهید حادثه منا کشور و 49 شهید استان گلستان نکوداشت هایی داشته باشیم، نخستین یادواره شهدای منا را سال گذشته برگزار کردیم، این دومین یادواره و نخستین نکوداشت این شهدای گرانقدر است.

گفتنی است؛ خواندن سرودی در مدح شهدای منا توسط فرزندان شاهد و همچنین موسیقی ترکمنی اهل سنت و دکلمه ای در وصف این شهدا به زبان ترکمنی از برنامه های دیگر این نکوداشت بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار