عدم توجه به مکان یابی برخی از نقاط پرتقاضا در شهر گرگان، باعث شده تا ترافیک سنگینی در برخی از خیابان های اصلی شهر به وجود بیاید.

ترافیک گرگان در وضعیت بحرانی/ضرورت مکان یابی صحیح برای حل معضل ترافیک

به گزارش گلستان 24؛وجود برخی از مقاصد گردشگری در استان گلستان به ویژه شهرستان گرگان باعث شده تا مسافرین و مهاجرین زیادی به این شهر بیایند و بطور دائم و موقت در اینجا ساکن شوند.

عدم تطابق زیرساخت های شهر گرگان با افزایش جمعیت موجب شده است تا همه روزه ترافیک سنگینی در برخی از نقاط شهر به وجود بیاید و باعث زشتی خیابان ها و اتلاف وقت شهروندان شود.

یکی از نقاط پر ترافیک گرگان در روز های استقرار دست فروشان در بازار هفتگی می باشد، هجمه تعداد زیادی از ماشین ها به خیابان محل چهارشنبه بازار و جمعه بازار باعث ایجاد ترافیک سنگین در این خیابان می شود.

برای رفع این موضوع باید این بازار در محلی خارج از شهر و در محیطی کاملا باز ایجاد شود تا از شدت ترافیک در غرب شهر کاسته شود.

عبور خیابان کمربندی از وسط شهر گرگان نیز یکی از دلایل ایجاد تصادفات و ترافیک می باشد زیرا که تردد ماشین های بین شهری و کامیونت ها از میان شهر باعث شلوغی این مسیر اصلی شده است.

متمرکز شدن تمامی پزشکان در خیابان شالیکوبی نیز از عمده عوامل ترافیک طاقت فرسا دراین مسیر پرتردد شهر می باشد که پیش از گذشته ضرورت  وجود یک شهرک سلامت در گرگان را می طلبد.

مدیران اجرایی و شهری گرگان نیز باید با توجه به ضرورت رفع این گره ترافیکی مکان یابی جدیدی برای نقاط گفته شده بکنند تا در آیند شهر گرگان با آسیب های جدیدی روبرو نشود.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار