عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر شناسایی و رفع چالش‌های مربوط به افزایش استاندارد بین المللی صنایع غذایی و بسته بندی کشور تاکید و نقش مجلس را به عنوان نهادی برای نظارت بیشتر بر استانداردها مهم دانست.

رونق صنایع غذایی با استانداردسازی بین‌المللی تولید

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا ؛ در گفت‌و‌گو با خبرنگاراقتصاد آنلاین؛ با اشاره به این‌که لازمه رسیدن به استانداردهای بین المللی ، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و فضای مناسب برای شرکت‌های صنایع غذایی و بسته‌بندی است، اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های بزرگ صنایع غذایی همواره با  چالش‌هایی  مواجه هستند که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون کشاورزی می‌توانند به عنوان نهاد نظارتی نسبت به طرح‌های ارائه شده از سوی دولت اقدام کنند.

او ادامه داد: برای ورود به بازارهای بین المللی و ارتقای سطح رقابت، نیازمند ساختارسازی استانداردهای بین المللی برای تولیدات محصولات غذایی و بسته بندی در کشور هستیم .

تربتی نژاد عنوان کرد: تولید کنندگان و صنایع بزرگ غذایی در کشور با شناسایی و طرح موانعی همچون نیاز به سرمایه در گردش بالا و یا ثابت و همچنین هماهنگی و حمل و نقل مناسب مواد اولیه کشاورزی ، می‌توانند نسبت به افزایش رقابت دربازارهای بین المللی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: دولت با ارائه طرح مشکلات موجود به مجلس می تواند گام مهمی را در تصویب لایحه‌هایی در جهت حرکت استادارد صنایع غذایی و بسته بندی به بازارهای بین المللی بردارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: به منظور تأمین سرمایه در گردش و نوسازی ماشین آلات حمل محصولات غذایی و بسته بندی ، نیازمند همکاری بیشتر دولت با مجلس هستیم تا براساس شناسایی موانع ، طرح‌هایی در جهت رفع  مشکلات و ارتقای استانداردهای صادراتی به کشورهای هدف ارائه و به تصویب مجلس برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار