نیروهای ارتش چاد پس از به هلاکت رساندن دهها نفر از تروریست های بوکوحرام شهر مالام فاتوری در شمال نیجریه را در اختیار خود گرفتند.

ارتش چاد بزرگترین مخفی‌گاه بوکوحرام را تحت کنترل گرفت + تصاویر

ژنرال ابراهیم سید رئیس ستاد ارتش چاد در هنگام دیدارش از «مالام فاتوری» در شمال شرق نیجریه گفت: قدرت تروریست‌های بوکوحرام بعد از سلطه نیروهای چاد و نیجریه بر این شهر به شدت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: مالام فاتوری بزرگ‌ترین مخفی‌گاه بوکوحرام در شمال نیجریه بود و اکنون تحت کنترل نیروهای مشترک قرار گرفته است.

به گزارش گلستان 24 ، رئیس ستاد ارتش چاد با بیان اینکه اقدامات تروریستی، نیروهای بوکوحرام کاهش یافته، گفت: نمی‌گویم بر آن‌ها غلبه کرده‌ایم، بلکه قدرت آنان در آسیب رساندن به شدت کاهش یافته است.

ژنرال ابراهیم تاکید کرد که مرحله اول و سخت نبرد با تروریست‌های بوکوحرام در حال پایان یافتن است.

ارتش چاد اعلام کرده اعلام کرده که در درگیری‌ با عناصر تروریستی بوکوحرام در شمال نیجریه توانسته صد‌ها تن از این عناصر را بکشد.

همچنین طبق اعلام ارتش چاد، ۹ تن از سربازان این ارتش در این درگیری‌ها کشته شدند.

سرهنگ «اعظم برماندوا» سخنگوی ارتش چاد اظهار کرد، در درگیری‌های اخیر میان نیروهای ما و شبه‌نظامیان بوکوحرام ۹ تن از سربازان ما کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند و از سوی دیگر صد‌ها شبه‌نظامی بوکوحرام در این درگیری‌ها کشته شدند.

برماندوا گفت: این حملات موجب شدند که شبه‌نظامیان بوکوحرام تا فاصله بیش از ۱۰ کیلومتر خارج از این شهر که تاکنون در دست آن‌ها قرار داشت، عقب‌نشینی کنند.

گروه تروریستی بوکوحرام که چندی پیش با گروه تروریستی داعش بیعت کرد، در تلاش برای خلیفه‌گری خودخوانده در آفریقا تاکنون هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

بزرگترین مخفی‌گاه بوکوحرام

ارسال نظر

آخرین اخبار