رهبر معظم انقلاب جهت پاسخ به بدعهدی کشورهای غربی در برجام، دستور توسعه انرژی هسته ای و تعداد سانتریفیوژها را دادند.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی تلنگری بود بر دولت و کشورهای اروپایی

به گزارش گلستان24؛ در حوزه سیاست خارجه، دولت یازدهم و دوازدهم تمام قدرت خود را به خرج دادند تا به معاهده بین المللی، مانند برجام دست پیدا کنند؛ تا به گفته رئیس جمهور مشکل آب و هم مشکل اقتصاد کشور حل شود.

رهبر معظم انقلاب بارها در قضیه جام گفته بود، مذاکره با کشورهای خارجی موردی ندارد ولی ایشان با مذاکره با کشور امریکا خوشبین نبود.

ولی به هر حال علت اصرارهای مسئولین دولتی و علیرغم بدبینی رهبری به امریکا، ایشان پذیرفتند تا مذاکرات با کشورهای خارجی انجام شود، ولی در چهارچوبی که ایشان تعیین می کنند.

اما دولت به نقطه نظرات و خط قرمزهایی که رهبری در این معاهده به دولت اعلام کرده بود، توجهی نکردند و خیلی زود و کورکورانه، هر آنچه که کشورهای غربی از آنها خواسته بودند را انجام دادند.

ولی حال ما می بینیم بعد از اینکه در نیروگاه اراک بتن ریخته شد، کشورهای خارجی ازجمله امریکا، به تعهدات خود عمل نکردند و از این معاهده خارج شدند.

علیرغم این همه بدعهدی طرف‌های غربی، بازهم دولت در همه زمینه ها حتی هسته ای به کندی عمل می کرد و این چیزی بود که غربی‌ها مدنظر داشتن؛ هم کشور ایران تحریم باشد و هم انرژی هسته ای آن توسعه نیابد.

به همین علت رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در حرم امام خمینی رحمت الله به مسئولین سازمان انرژی اتمی دستور داد، تا انرژی هسته ای کشور توسعه یابد ولی در چهارچوب برجام؛ چرا که اگر غیر از این بود ممکن بود، آن دسته از کشورهایی که به ظاهر در برجام مانده بودند، این مسئله را بهانه‌ای می دیدند و به طور رسمی از برجام خارج می شدند و همه چیز آن را گردن ایران می انداختند.

این درایت مقام معظم رهبری باعث شد، تا تلنگری به کشورهای اوپایی وارد شود( تلنگری که خیلی قبل تر باید توسط دولت انجام می شد) تلنگری که آنها متوجه بشوند که اگر بخواهند به بدعهدی های خود ادامه دهند، ایران ساکت نخواهد نشست.

حال روحانی، به عنوان رئیس جمهور کشور در مسائل اقتصادی نیز تلنگری به دولت وارد کند، خوراک وضعیت اقتصادی امروز مردم آن چیزی نبود که او در زمان انتخابات قولش را به مردم داده بود.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار