در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان به عملکرد دولت؛

اینگونه که به نظر می رسد نمایندگان مجلس تا کنون تلاش چندانی برای نظارت بر عملکرد دولت و همچنین ایجاد ثبات در اقتصاد نداشته اند.

شما نماینده حقوقی مردم برای نظارت بر عملکرد دولت هستید/ تنها انتقاد لسانی مورد پذیرش مردم نیست/ مردم خواهان ورود عملی نمایندگان مجلس به مسائل اقتصادی هستند

به گزارش گلستان24؛در چند مدت اخیر اقلام مصرفی مردم رشد قیمت چند برابری داشته، قیمت ها در مقایسه با اوایل سال تفاوت زیادی دارد و موجب شده تا سفره مردم نسبت به گذشته کوچکتر و مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شود.

استارت ۹۰ درصد از گرانی ها با شروع افزایش قیمت ارز کلید خورده و با بی تدبیری دولت در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد حدود هفت تا هشت هزار تومان ثابت  مانده و هیچ تغییری نکرده است.

به سبب اینکه بیشتر تجار با قیمت نرخ دلار آزاد معامله و جنس به کشور وارد می کند، ۹۰ درصد از اجناس به دلیل اینکه در مواد اولیه یا غیره، نیازمند تامین از خارج کشور می باشد، تغییر قیمت داشته و در برخی از موارد برخی از فروشندگان از وضعیت کنونی سوء استفاده می کنند و در حالی که جنس های تولیدی آنها هیچ ربطی به دلار و یا خارج از کشور ندارد قیمت اجناس خود را افزایش دادند.

حال باید دید که چه کسانی مسئولین این پستی و بلندی ها در اقتصاد کشور است؛ تا کنون ما شاهد این بودیم که برخی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس نسبت به این افزایش قیمت‌های بارها از دولت انتقاد کردند.،حتی دیده شده برخی از خود مسئولین دولت نسبت به همکاران خود در  موضوعات مختلف اقتصادی کشور انتقاد کرده اند و وضع موجود را به دلیل عدم نظارت صحیح دانسته اند.

ولی این انتقاد ها تاکنون مثمره ثمر نبوده و هیچ دردی را از اقتصاد بیمار ایران دوا نکرده و اینجور که به نظر می رسد مسئولین و نمایندگان مجلس فراموش کردند که چه کاره هستند و یا فکر می‌کند که مردم باید کارهای نظارتی و مدیریتی را انجام دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اکثراً طیف حامیان دولت هستند در جایگاه قانونی قرار دارند که حتی می‌توانند به عدم کفایت ریاست جمهوری رای دهند و یا مسئولین و وزرا را عزل و نصب کنند، اما تاکنون با گذشت چندین ماه از افزایش قیمت های سرسام آور حرکتی عملی از سوی این نمایندگان صورت نگرفته است

 در صفحه شخصی نمایندگان مجلس در شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین راه های ارتباطی با مردم است بیشتر به مسائل حاشیه ای که مرتبط با زندگی اکثریت مردم نیز پرداخت می شود و ما می‌بینیم نمایندگان مجلس به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور درگیر موضوعاتی همچون سفر به جام جهانی و فیلتر تلگرام هستند.

شاید که برخی از نمایندگان تلاش هایی برای ثبات اقتصاد کشور انجام داده باشند ولی تلاش های آنها ثمری نداشته و مردم از این افراد که در زمان انتخابات شعار های بلند بالا ولیست های انتخاباتی می‌دادند،می خواهند به وظیفه خود عمل کنند و نگذارند که برخی مدیران نالایق اینگونه با زندگی مردم بازی کند

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار