مردم یک کشور باید محصولات با کیفیت پایین کشور خودشان را استفاده کنند تا به تولیدشان تقویت شود و با کیفیت شود.

کالای ایرانی، چوب دو سر طلا!

به گزارش گلستان 24،حرفهایی که این روزها زیاد می شنوید: توافق انجام شد و تحریم ها بزودی لغو خواهند شد و خارجی ها می آیند و در کشور سرمایه گذاری می کنند و بازار کار وسیع زیاد می شود و خلاص اینکه همه چیز ارزان می شود! ایران با توافق لوزان به بهشت  گمشده تغییر پیدا می کند! بیایید اینطرف بازار! توافق ظرف صد روز با خشن ترین گرگ های جنگل به جهت پیشگیری از حمله به گله ی گوسفندانتان! شخم زدن مزرعه شما ظرف 50 روز برای خالی کردن از آلودگی های هسته ای! برچیدن مواد مضر و متعفن و زرد از حیاط منزل های شما فقط به مدت دو ساعت!

اما به طور قطع هیچ کس نمی داند که این توافق چه تاثیری بر روی اقتصاد کشور می گذارد. مسئله این است که اکنون در زمان حساسی هستیم و تحریم ها وجود دارند. فشار اقتصادی بر بدنه ی مردم نباید سنگین باشد. اما راه حلی که بارها و بارها رهبرگرانقدرمان بیان کردند که کلید رهایی از این تحریم هاست: اقتصاد مقاومتی!

اقتصادی که متکی بر تولید ملیست. مردم یک کشور باید محصولات با کیفیت پایین کشور خودشان را استفاده کنند تا به تولیدشان تقویت شود و با کیفیت شود. همانند خیلی از کشورهای دیگر.

 اما مسئله مهم بی مهری برخی از تولیدکنندگان ایرانی است که با پایین آوردن کیفیت محصولاتشان قیمت را پایین می آورند و باعث می شوند تا مردم دید بدی نسبت به تولید ایرانی داشته باشند علی رغم اینکه ایران در خیلی از صنایع حرف اول را می زند. در لوازم خانگی به طور کامل مشهود است که برخی مارکهای ایرانی بسیار با کیفیت هستند. اما برخی بی کیفیت هستند. کسی که قصد خرید دارد ممکن است نداند کدام مارک بهتر است و برود مارک بد ایرانی را بخرد. آنوقت چه می شود؟ دید اجتماع نسبت به تمام کالاهای ایرانی خراب می شود. و این یعنی خیانت به اقتصاد کشور. بهتر است خیلی از تولیدکنندگان به خودشان بیایند و مانند مصرف کنندگان این شرایط حساس زمانی را درک کنند تا موجب بدبینی به کالاهای ایرانی نشوند. 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    روزی بود که خود مردم میگفتند ، ایران آفتابه هم نمی تونه بسازه
    خدا رو شکر الان از او دید خارج شدیم
    البته تا رسیدن به این دید که باید کالای ایرانی خرید خیلی مونده

آخرین اخبار