رییس گل گمرکات کشور با اشاره به ایجاد منطقه آزاد تجاری در گلستان و همکاری های ریلی با کشورهای دیگر گفت: گمرک کشور آمادگی دارد تا متناسب با نیازهای استان همکاری کند.

اعلام آمادگی گمرک برای تامین نیازهای منطقه آزاد تجاری گلستان

به گزارش گلستان 24، مسعود کرباسیان در دیدار استاندار گلستان که در تهران انجام شد به نقش ویژه و پررنگ گمرک برای هموار نمودن مبادلات تجاری بین الدولی اشاره و بر پرهیز از اقداماتی که می تواند منافع ملی متصور را دچار خدشه نماید، تأکید کرد.

وی افزود: گمرک کشور آمادگی دارد تا متناسب با نیازهای استان گلستان در زمینه های تأمین یک دستگاه خودرو کنترل و بازرسی xray ، تقویت گمرک مرزی اینچه برون، همکاری برای هرگونه ترانزیت و سوآپ نفتی و غیرنفتی، اعطای مجوز به سرمایه گذاران جهت ایجاد پایانه، احداث سردخانه، انبار نگهداری کالا در محدوده منطقه آزاد همکاری نماید.

کرباسیان همچنین آمادگی گمرک برای سرعت بخشیدن و اجرای توافقات برای تردد روزانه هزار دستگاه خودرو به ترکمنستان و اعطای تسهیلات به اتباع ترکمنستان برای تردد با خودرو و عبور موقت برای امور درمانی و یا خرید در سطح استان گلستان مشروط بر توافق طرف ترکمنی را نیز اعلام کرد.

استاندار گلستان در این دیدار خواستار ایفای نقش فعال گمرکات به ویژه در مرز اینچه برون شد.

حسن صادقلو با اشاره به زمینه های توسعه استان و وجود پتانسیل های لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به ویژه در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی اینچه برون، بر اهمیت نقش گمرک مرزی تأکید کرد.

وی اظهارداشت: با عنایت به توافق ترکمنستان مبنی بر خروج روزانه هزار دستگاه خودروی باری از مرزهای شمالی، خواهان تسهیل امور برای تجار و بازرگانان، ایجاد تسهیلات لازم و بالابردن دقت و سرعت در بازرسی های گمرک و استفاده از دستگاه xray به این منظور هستیم.

در پایان مقرر شد کرباسیان از نزدیک از استان گلستان و فعالیت های گمرک مرزی اینچه برون بازدید و دستورات لازم را صادر نماید.

به گزارش ایرنا شهر مرزی اینچه بُرون از توابع شهرستان گنبدکاووس در شمال استان گلستان واقع است، این شهر مرکز بخش داشلی برون بوده و همسایه کشور ترکمنستان می باشد.

گمرک اینچه برون فعالیت خود را از سال 71 آغاز کرده است.

پیش از این مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور درجلسه شورای اداری شهرستان کردکوی در استان گلستان با اشاره به اتصال راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، از تبدیل منطقه اینچه برون به منطقه آزاد تجاری خبر داده بود. 

اکبر ترکان گفته بود، از آنجا که قزاقستان یکی از کشورهای غنی معدنی درجهان است و نیز با توجه به راه اندازی خط آهن 3 کشور، درمنطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، شهرک متالوژی احداث خواهد شد. 

وی با بیان این که شهرک متالوژی در اینچه برون گسترده تر و اقتصادی تر از شهرک فولاد اصفهان خواهد بود، گفته بود که با منطقه آزاد تجاری شدن اینچه برون، وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه توسعه خواهد یافت.

به گفته ترکان، مستثنی بودن از قوانین گمرکی، قانون کار، قانون پول و بانک، مالیات و ویزا از مزایای ایجاد منطقه آزاد تجاری بوده و به طور یقین یک قطب بزرگ صنعتی و تجاری در این منطقه ایجاد می شود و تمامی سرمایه گذاران خرد گلستان نیز از آن بهره مند خواهند شد. 

وی همچنین با تاکید بر اینکه با افتتاح مسیر ریلی 910 کیلومتری ایران - ترکمنستان - قزاقستان جهش اقتصادی خوبی برای گلستان رقم می خورد، گفته بود که مردم استان از این فعالیت اقتصادی بیشتر از همه بهره مند خواهند شد. 

راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان یازدهم آذر ماه 93 با حضورروسای جمهوری سه کشور به بهره برداری رسید./ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    اینا همش حرفه
    من که چشمم آب نمی خوره چیزی اتفاق بیوفته

آخرین اخبار