نمایندگان استان گلستان تاکنون فعالیتی تاثیر گذار جهت شفاف سازی آرای خود انجام نداده اند.

۷۲ نماینده مجلس به صورت داوطلبانه رای های خود را به نمایش عموم می گذارند / آیا مجمع نمایندگان استان گلستان از شفاف سازی هراس دارند؟

به گزارش گلستان۲۴؛ شفاف سازی آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از پر بحث ترین موضوعات رسانه ها و سیاسیون بود، چراکه در صورت تصویب آن مردم از رای نمایندگانشان به هر لایحه و طرح با خبر می شوند و می دانند که آیا نماینده ای که به مجلس فرستادند چقدر بر ضرر و چقدر بر سود آنها رای می دهد.

شفاف سازی یکی از ارکان اصلی یک جامعه و نظام سالم است چرا که اگر شفاف سازی وجود نداشته باشد لابی ها و سیاسی کاری ها بر فضای مدیریتی و نظارتی یک نظام  و یک کشور چیره می شود و آن وقت است که اژدهای هفت سر فساد در آن نظام شکل میگیرد.

این امر شفاف سازی که قبلا توسط شورای نگهبان نیز کلید خورد بود، یکی مسئله ی بسیار مهمی است و اعتماد مردم را به نظام بیشتر خواهد کرد؛ اعضای شورای نگهبان تمام فعالیت های خود را مکتوب و آنلاین در اختیار مردم می گذارند و مردم از کم و کیف فعالیت آنها باخبر می شوند.

مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد  قانون گذار و نظارتی بر اجرای قانون نقش بسیار مهمی در جلوگیری از فساد و ایجاد ثبات در کشور دارد و اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی  رای خود را به سمع و نظر مردم برسانند، بدون شک جلوی خیلی از لابی گری های شبانه و فساد ها گرفته خواهد شد.

این مسئله شفافیت چیزی عجیب نیست چرا که در خیلی از کشور های خارجی نیز مردم به صورت آنلاین از رای نمایندگان خود در مجلس آن کشور با خبر می شوند.

مجمع نمایندگان استان گلستان نیز تاکنون فعالیت جدی در امر شفاف سازی انجام نداده اند و تنها در چند مدت گذشته نبی هزارجریبی، رامین نور قلی پور و علیرضا ابراهیمی با امضای نامه ای از طرح شفاف سازی آرای نمایندگان حمایت کرده بودند.

ولی در هنگام رای گیری با این که اکثر نمایندگان مجلس با امضای خود از این طرح حمایت کرده بودند معلوم نشد چه کسانی مردم را فریب داده اند و علی رغم حمایت های کتبی خود به این طرح رای نداده اند.

حال ۷۲ نفر از نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی که نسبت به تصویب این طرح  وشفاف سازی  آن اصرار دارند، اعلام کرده اند که می خواهند به صورت داوطلبان  تمام رای های خود را جهت شفافیت به سمع و نظر مردم برساند.

حال باید ببینیم که نمایندگان استان گلستان تا چه اندازه به شفاف سازی اعتقاد دارند و آیا حاضر هستند به صورت داوطلبانه تمام رای های خود را جهت شفاف سازی منتشر کنند؟

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار