در صحن علنی شورای شهر گرگان که حواشی مختلفی داشت احداث آب نما در پارک شهر گرگان تصویب شد.

گلایه اعضای شورای شهر از رسانه ها /احداث آب نما در پارک شهر گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ یکصد و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان این‌بار بدون حضور شهردار گرگان دنبال شد.که در این جلسه به دلیل غیبت علی‌اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، ابراهیم جرجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت

جلسه امروز شورای اسلامی شهر گرگان نیز تحت شعاع حادثه رانندگی معاونان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و محمدابراهیم جرجانی که امروز ریاست جلسه رو بر عهد داشت تصریح کرد :  کاش مسئولان امر زودتر اقدام به برطرف کردن مشکل آن مکان می‌کردند تا اکنون جان دو مسئول خدوم گرفته نمی‌شد.

وی همچنین  به بریدگی جرجان ۱۶ اشاره کرد و گفت: در مسیر جرجان چند دوربرگردان بسیار خطرناک وجود دارد و باید این مکان‌های خطرناک در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گیرد و بهسازی شود.

در ادامه فائزه عبداللهی، دیگر عضو شورای شهر گرگان به آمار بالای تصادفات در گلستان و گرگان اشاره کرد و گفت: کمربندی گرگان در سال گذشته آمار بالایی از کشته‌ها را به خود اختصاص داد و باید احداث کمربندی جدید در اولویت کاری مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: در همه استان‌ها محور کمربندی خارج از شهر وجود دارد ولی در گرگان این‌گونه نیست و در چند سال گذشته اعتبارات خوبی برای بحث ترافیکی از سوی شهرداری از محل عوارض مردم هزینه کردیم و صرف این میزان بودجه شهرداری سبب کاهش آمار تصادفات نشد.

وی همچنین بیان کرد : دادستان و مسئولان باید پاسخگوی این مشکلات در استان باشند و از هر جهت در استان مشکلاتی وجود دارد و استان گلستان، استان محرومی است و جان تک تک شهروندان برای ما باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین ربیعی،دیگرعضو شورای شهر گرگان در خصوص لایحه واگذاری احداث آب‌نمای ماتریس (کف خشک) به شرکت خصوصی که قرار است در پارک شهر توسط شرکت دانش بنیان ساخته شود گفت :باید بازنگری در مکان این پروژه صورت گیرد و موارد ایمنی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی این شرکت به خاطر دانش بنیان بودن پایین است زیرا آن‌ها از حمایت‌های تشویقی دولت برخوردار هستند.

دیگر عضو شورای شهر بیان کرد : با توجه به توانایی مالی محدودی که داریم ۱۰۰ درصد تهاتر گزینه خوبی است و شرکت قول داده آن را تا ۲۲ بهمن تحویل دهد.

مسئول واحد عمرانی شهرداری گرگان گفت: کل مکان ۴۰۰ متر است و در ۲۰۰ متر از آن پروژه اجرا می‌شود.

مرتضی خانعلی عارف ادامه داد: ایمنی توسط مبلمان شهری ایجاد خواهد شد و در حالت عادی آب‌نما پنج متر از خیابان فاصله دارد و اگر پیاده‌رو را هم لحاظ کنیم فاصله‌اش بیشتر می‌شود.

گفتنی است در این جلسه دو عضو شورای شهر گرگان با انتقاد به برخی از خبرنگاران عنوان کردند که یک خط نیز از موضوعات و تذکرات  را که در جلسات پیشین به شهردار دادیم در رسانه‌ها درج نشده است و این درحالی بود که خبرنگاران شورا گزارش‌ها و خبرهای متنوعی از صحن شورا در رسانه‌های خود منتشر کرده بودند و نسبت به این موضوع گلایه‌ داشتند.

انتهای خبر/ م

ارسال نظر

آخرین اخبار