روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز امریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه را اعلام کرد.


اطلاعیه سپاه: پهپاد آمریکایی پس از ورود به فضای کشور سرنگون شد

به گزارش گلستان۲۴؛در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی  پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.


در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین  در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی  ایران ، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان  شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است:هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ-4C یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار