استیضاح شهردار بندرترکمن

بعد از بررسی تخلفات شهرداری بندرترکمن توسط کارشناسان استانداری و تأیید شدن اخبار منتشرشده در این سایت ، شورای شهر بندرترکمن همگام با مردم عدالت خواه تصمیم به استیضاح شهردار گرفتند و زمزمه هایی مبنی بر اقدام جدی شورا به گوش می رسد ولی درخصوص گزینه های مطرح شده برای شهردار آینده باید با دقت و بررسی بیشتری تصمیم گیری شود

شهرداری بندرترکمن قربانی جدال بین منافع شخصی و مصلحت عمومی

به گزارش گلستان 24، شنیده های ما حاکی است غیر از علی پورقاز و جبار ایری بقیه اعضای شورا با استیضاح شهردار و تعیین شهردار جدید موافق هستند و موضوع اصلی بر سر گزینه های شهردارجدید است . 
در این میان گزینه موردنظر عبدالرشید کم برای شهردار آینده آقای بابا آل هوز است . آل هوز رئیس اداره دارایی بندرترکمن است و سابقه شهرداری آق قلا را در کارنامه سوابق خود دارد . فردی متعهد و قانونمدار و با روابط اجتماعی بسیار بالا .... ولی گویا حالجان چوگان مخالف جدی آل هوز است .
گزینه موردنظر سوقی برای شهردارآینده آقای میر زنجانی است . شنیده ها حاکی است میرزنجانی خواهر زاده استاندار است و با روی کارآمدن صادقلو در معاونت عمرانی استانداری مشغول بکار است . 
گزینه موردنظر یارعلی آقای مهندس مهرداد فرزاد است . مهندس فرزاد عضو نظام مهندسی بندرترکمن است و اخیرا رفت وآمد زیادی در شهرداری دارد و گویا در صدد است تا پروژه مجتمع تجاری شهرداری را به نحوی به نام خود ثبت کند . مهندس فرزاد در ابتدای دوره شورانیز با سه رأی موافق میدان را به رحمت اله خوجه واگذار کرده بود .
رجب پور گزینه ای را معرفی نکرده و بیشتر به دنبال فردی است که سابقه خدمت در شهرداری را داشته باشد و اعتقاد دارد که دو سال باقی مانده عمر شورا فرصت بسیار کوتاهی است که هرکسی نمی تواند آن را مدیریت کند . 
برخی از اعضای شورا می گویند رجب پور نیم نگاهی به مهندس کر ( شهردار سابق ) هم دارد ولی مطمئن هست که حالجان چوگان مخالف جدی او بر سر این گزینه است .
و اما گزینه حالجان چوگان برای شهردارآینده آقای بهزاد نجفی (شهردار سابق بندر جاسک ) است . نجفی مدتی شهردار بندرجاسک بوده و این روزها با کمک دوستان خود تلاش وسیعی را برای تصدی شهرداری بندرترکمن شروع کرده و جلساتی نیز با اعضای شورا برگزار کرده است . به گفته جاسک آزاد - شهرداری بندرجاسک حاشیه هایی نیز داشته است که عبارتند از :


- 1-برداشتن تعداد یک فقره نامه جلوگیری از توسعه و ساخت و ساز و مخالفت فرماندار وقت آقای مکی آبادی از لنج سازی آبکاران از خلاء اطلاعاتی استفاده شده و مجدداً توسط شورای شهر مجوز لازم صادر گردید شایان ذکر است خانم فاطمه گل ایرانژاد عضو شورای شهر همسر آقای عبدالله آبکار مالک لنج سازی می باشد که یکی از فعالین وهابیت و تبلیغ ونشر آن در سطح شهرستان به شمار می رود که بتازگی تصرف کوچه فی ما بین کارگاه  آبکار و زمین مجاور شده است و ساختمان سازی نموده است بدون مجوز و از موقعیت همسرش سوء استفاده نموده است .

2- تصرف زمین توسط عبدالخالق مسقطی عضو شورای شهر در بلوار ورودی شهر یکبنی بنام دامادشان آقای سید محمد قتالیبه مقدار 1900 متر و تصرف زمین توسط آقای عبدالله مسقطی رئیس شیلات جاسک پشت مغازه اش در بلوار ورودی شهر و تصرف زمین توسط آقای منصور مسقطی جنب زمین آقای عبدالله مسقطی در بلوار ورودی شهر به متراژ بالا که همگی با تبانی و همکاری رئیس شورای شهر آقای آدیش و مسقطی صورت گرفته است .

3- واگذاری زمین پشت شهرداری به ورثه مرحوم جمشید زاده و آقای پرازین بدون تغییر کاربری و سهم شهرداری که رئیس شورای شهر در این رابطه و زمین آقای نظام پور مبلغ 24 میلیون درخواست رشوه نموده است که با مخالفت آقای نظام پور مواجه گردیده است .

4- واگذاری مقدار 600 متر زمین به آقای جمعه پور پیمانکار سابق شهرداری بصورت غیر قانونی که قصد دریافت 19 میلیون تومان از وی داشتند که موفق نشده اند و زمین در تصرف وی می باشد با تبانی رئیس شورای شهر .

5- واگزاری زمین به آقای شهداد آمای کارمند دفتر فنی شهرداری به تعداد 2 قطعه که یک قطعه آن به مبلغ 24 میلیون فروخته شده به آقای عامر پاکروان از کارمندان آموزش و پرورش واقع در محله لوران .

6- واگذاری زمین به مهندس بیخشت مسئول دفتر فنی شهرداری که با جعل مدارک دو قطعه زمین با تبانی رئیس شورای شهر صورت گرفته است که زمین واقع در پشت دارایی جاسک جنب فنس یگان دریایی می باشد .

7- واگذاری زمین جنب زمین فوق توسط رئیس شورای شهر به آقایان حسین آدیش فرزند محمد – یعقوب آدیش فرزند محمد – و سید محمد قتالی همگی در جنب فنس یگان دریایی واقع در محله لوران .

8- واگذاری زمین به خانم گراناز عطایی و بدریه سلمان زاده از بستگان همسر رئیس شورای شهر به متراژ 200 و 600 متر جنب فنس یگان دریایی .

9- واگذاری زمین به آقای معروف عطایی برادر خانم رئیس شورای شهر به متراژ 200 متر واقع در محله لوران .

10- واگذاری زمین به متراژ بالای 400 متر به آقای قدرت عادلی واقع در جنب فنس یگان دریایی که نامبرده دبیر آموزش و پرورش از همکاران رئیس شورای شهر می باشد .

11- تصویب و واگذاری مقدار 95 متر زمین جلو منزل آقای دلمراد آدیش و 95 متر حسین آدیش و 95 متر عبدالطیف آدیش توسط خود رئیس شورای شهر.

12- فروش سوخت گازوئیل شهرداری بصورت قاچاق توسط رئیس شورای شهر آقای آدیش و رئیس دفتر شهردار کرم ابراهیمی و کارپرداز شهرداریآقای محمد دادشاهی مراتب به استان اعلام شده ولی مدیر کل دفتر امور شهری استانداری موضوع را سرپوش نهادند چون به نوعی ذینفع بوده است .

13- واگذاری زمین پشت شهرداری به ورثه مرحوم جمشید زاده و آقای پرازین بدون تغییر کاربری و سهم شهرداری که رئیس شورای شهر در این رابطه و زمین آقای نظام پور مبلغ 24 میلیون درخواست رشوه نموده است که با مخالفت آقای نظام پور مواجه گردیده است .

14- آقای منصور مسقطی پسر عموی آقای عبد الخالق مسقطی (عضو شورا) و برادر همسر برادر آقای آدیش رئیس شورای شهر در محله یکبنی به مساحت 200 متر مربع

15- واگذاری زمین به آقای کرم ابراهیمی رئیس دفتر شهردار به تعداد 2 قطعه 200 متری واقع در محله یکبنی جنب دانشگاه آزاد اسلامی در صورتی که نامبرده مجرد می باشد .

16- واگذاری زمین توسط رئیس شورای شهر در محله یکبنی جنب نیروگاه برق با آقایان جلال مکی – آرش حیدری نژاد – بابک مرادی – موس بهرمان – صالح صالح پور – علی بادنوروز – ایرج بادنوروز – بصورت غیر قانونی

17- تصرف زمین توسط عبدالخالق مسقطی عضو شورای شهر در بلوار ورودی شهر یکبنی بنام دامادشان آقای سید محمد قتالیبه مقدار 1900 متر و تصرف زمین توسط آقای عبدالله مسقطی رئیس شیلات جاسک پشت مغازه اش در بلوار ورودی شهر و تصرف زمین توسط آقای منصور مسقطی جنب زمین آقای عبدالله مسقطی در بلوار ورودی شهر به متراژ بالا که همگی با تبانی و همکاری رئیس شورای شهر آقای آدیش و مسقطی صورت گرفته است .

18- یک فقره چک به مبلغ 20 یا 24 میلیون از سوی سازمان همیاری شهرداریها در زمان شهردار سابق و رئیس شورای شهر تحویل داده شده است که تاکنون به حساب شهرداری واریز نگردیده است و سرنوشت چک مشخص نمی باشد .

19- تصرف زمین توسط آقای منصور مسقطی پسر عموی آقای عبدالخالق مسقطی عضو شورای شهر در بلوار ورودی با تبانی و نفوذی که در اداره ثبت و اسناد و املاک جاسک دارند به سهولت سند سازی می نمایند لازم به ذکر است که آقای محمد علی قنبری رئیس ثبت جاسک از عوامل حلقه بگوش آقای عبدالخالق مسقطی می باشند که چند بار با یکدیگر به امارات متهده عربی سفر کرده اند .

20- تصرف زمین جنب تربیت بدنی جاسک توسط عبدالخالق مسقطی با تبانی آقای قنبری رئیس اداره ثبت و آقای حسن دریاگرد .

21- واگذاری زمین جنب فنس نیر وی دریایی به شخصی بنام حاحی بلوچی واقع در محله لوران ساختمان دو طبقه مشرف به یگان دریایی که با تبانی رئیس شورای شهر آقای عبدالطیف آدیش و استشهاد صوری صورت پذیرفته است و نامبرده دبیر آموزش و پرورش و از مهره های وهابیت اهل پارسیان می باشد .

22- واگذاری زمین به آقای حسین احمدی به تعداد 3 قطعه واقه در محله یکبنی بنام خانواده اش و یک قطعه پشت دارایی جاسک بنام آقای حسین احمدی توسط رئیس شورای شهر.

23- تائید استشهادیه محلی پدر خانم آقای آدیش بنام عبدالرحیم عطایی به مقدار 4 هکتار پشت شهرداری جاسک توسط رئیس شورای شهر با تبانی اعضای شورا .

24- تائید استشهادیه مقدار 7 هکتار زمین در نخلستانهای مقساء توسط آقای عبدالخالق مسقطی عضو شورای شهر و رئیس شورای شهر. منبع - یکشنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۰ساعت ۶:۱۰ قبل از ظهرتوسط صدیقه ارجمند

حال باید منتظر ماند و دید آیا شورای شهربندرترکمن در انتخاب خود تمام جوانب و سوابق را مدنظر می گیرد و یا فقط در حد کسب نظر یک عضو شورا و به هر قیمتی میدان را به فردی از شورا که نظر او تمام کننده است واگذار می کند ...
آیا هدف فقط عزل شهردار است و فرقی نمی کند که شهردارآینده گزینه مدنظر کدام عضو شوراست ؟ ؟ ؟ 
آیا فرقی نمی کند که از چاله به چاه بیفتیم و هدف فقط نشان دادن قدرت شوراست ؟ ؟ 
اگر شهردار تخلفاتی داشته بیشتر این تخلفات بخاطر کسب نظر موافق همان عضو شورایی است که اکنون هم اعضای شورا افسار شهرداری و شورا را به دست او سپرده اند ....
خیلی مراقب باشیم که خدایی نکرده از چاله به چاه نیفتیم ....../عدالت خواهان گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار