علنی شدن بخشی از حواشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان !

در آخرین دقایق حضور وزیر ، با فریاد از سوی معترضین اعلام می شود که آقای وزیر به داد دانشگاه علوم پزشکی گلستان برسید و به این خفقان و فضای امنیتی دانشگاه پایان دهید و دکتر قاضی زاده هاشمی نیز بعد از گوش دادن به این اعتراضات نامه محرمانه را گرفته و قول پیگیری می دهد .

درخواست تعدادی از پزشکان گلستانی از وزیر بهداشت / به داد دانشگاه علوم پزشکی گلستان برسید !

به گزارش گلستان 24، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران که از او به عنوان بهترین و مردمی ترین وزیر دولت یازدهم نام برده می شود شامگاه گذشته جمعه 25 اردیبهشت ماه مهمان اهالی خونگرم استان گلستان و شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه بود.

اجرای موفق طرح تحول سلامت در نظام بهداشت و درمان کشور از نقاط درخشان کارنامه هاشمی در دوران تصدی مسئولیت این وزارت خانه است .

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی (زاده ۱۳۳۸، شهرستان فریمان) متخصص چشم‌ پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه ، رئیس بیمارستان تخصصی چشم‌ پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حسن روحانی است .

نمایندگان مجلس شورای اسلامی  با رای موافق ۹۱٫۵ درصدی ، هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، تأیید کردند و بدین ترتیب، هاشمی توانست رکورددار جلب آرای موافق نمایندگان مجلس در حمایت از یک وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی باشد.

اما وزیر پرتلاش بهداشت دیشب در پنجمین ایستگاه کاروان نورآوران سلامت مهمان مردم مراوه تپه در شرق استان گلستان بود و نزدیک به 8 عمل جراحی چشم انجام داد.

کاروان نورآوران سلامت چیست؟

طرح کاروان نورآوران سلامت با هدف افزایش بیشتر سلامت در مناطق محروم و با کمک خیرین انجام می شود. اتاق عمل سیار خیریه چشم، کلینیک سیار خیریه دندان پزشکی و کلینیک سیار خیریه چشم پزشکی به همراه کانکس پشتیبانی ۴ کانس فعال در این مجموعه است.

در هر استان استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه محور اصلی همکاری هستند و  خدمات ارایه شده رایگان است و حتی از دفترچه بیمه این افراد استفاده نمی شود.

برنامه شعبه اصلی در سال ۱۳۸۵ طراحی شد کار خود را به صورت رسمی و عملیاتی از سال ۱۳۸۹در خراسان رضوی و شهرستان خواف و منطقه چاه گچی کار خود را شروع کرد.

 بانیان راه اندازی این خیریه با توجه به اینکه خودشان چشم پزشک بودند کار خود را بیشتر روی این حوزه معطوف کرده و با بازدید از بیمارستان های سیار در خارج کشور این موارد را بومی سازی کرده اند.

شعبه شرق این شعبه کار خود را از سال ۱۳۹۲ در شهرستان گناباد منطقه بی مرغ شروع کرده است و گلستان پنجمین استان در اجرای این طرح است و قبلا خراسان شمالی، رضوی، شمالی و سیستان و بلوچستان نیز این طرح اجرا شده است .

در گلستان از بین حدود ۶ هزار نفری که مورد معاینه چشم قرار گرفته اند حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ عمل جراحی انجام شده است.

اعتراض تعدادی از پزشکان به عملکرد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

اما شامگاه گذشته تعدادی از پزشکان گلستانی معترض به عملکرد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، درخواست دیدار با وزیر را داشته تا نسبت به عملکرد برخی از مسئولان و فضای خاص ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی گلستان انتقاداتی را بیان کنند که در ابتدا با وجود ممانعت شدید از سوی برخی افراد ، این کار انجام نشد .

گفته می شود عصر دیروز این افراد معترض ، خود را به کاروان نورآوران سلامت در مراوه تپه رساندند اما گویا از قبل به نیروهای حراست و نگهبانان که معترضین را می شناختند ، گفته شده بود از ورود این افراد به داخل محوطه بیمارستان مراوه تپه و محدوده کانتینرهای اجرای طرح نوآوران جلوگیری کنند .

این افراد که تلاش شان برای ورود به داخل محوطه جهت دیدار با وزیر بی ثمر بود نهایتا هنگام خروج اتومبیل آیت الله نورمفیدی جلوی آن را گرفتند و از آیت الله استمداد طلبیدند و با توجه به اینکه آیت الله نورمفیدی و همراهان وی آن افراد را می شناختند فورا دستور دادند در همان لحظه این قضیه بررسی و رسیدگی شود .

بلافاصله مسئول شاهد ایثارگر دانشگاه خود را به درب ورودی می رساند و نهایتا این افراد موفق می شوند به فضای داخل بیمارستان بروند و از دور شاهد بازدید وزیر از کانکس های محل اجرای طرح باشند تا اینکه وزیر برای عمل جراحی به اتاق مخصوص می رود و انتظار این افراد برای صحبت کردن با وزیر تا ساعت 10:30 شب طول می کشد .

گویا برخی از مسئولان دانشگاه که مانع صحبت کردن این معترضین با وزیر می شدند ، دقایقی قبل از اتمام آخرین عمل جراحی ، ماشین اختصاصی وی را به درب کانکس جفت کرده تا وزیر بلافاصله سوار ماشین شده و بدون ملاقات با معترضین محل را ترک کند و برای این کار یک حلقه از نیروهای حراست دانشگاه و یک حلقه از مامورین نیروی انتظامی تشکیل شده بود و افراد معترض وقتی دیدند با آرامش راهی برای آنان باز نمی شود با راه انداختن سر و صدا و مخاطب قرار دادن مستقیم وزیر ، خود را به وی می رسانند .

در آنجا و در مقابل جمعیت حاضر با فریاد اعلام می شود که " آقای وزیر به داد دانشگاه علوم پزشکی گلستان برسید و به این خفقان و فضای امنیتی دانشگاه پایان دهید " و گویا حرفهای زیاد دیگر رد و بدل می شود و دکتر قاضی زاده هاشمی به حرف ها گوش می دهد و در پایان نامه ای که از سوی معترضین تنظیم شده بوده به وی داده می شود و وزیر قول پیگیری آنرا می دهد و می رود .

گویا محتوای نامه شامل مسائل گوناگون مربوط به دانشگاه علوم پزشکی گلستان از جمله : اعتراض به برخی تغییر و تحولات ، سه سال نداشتن حراست در دانشگاه علوم پزشکی و همچنین عملکرد دیکتاتور مآبانه یکی از معاونین مربوطه که نقش مهمی در تحولات اخیر داشته و مسائلی دیگر بوده که هنوز منتشر نشده است .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار