تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور از اتهام وی به سپاه، ارتش، صدا و سیما و ائمه جمعه درخصوص دخالت در انتخابات انتقاد کردند.

تذکر مجلس‌ به‌ روحانی درباره قانون امربه معروف
به گزارش گلستان 24، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی مرتضی آقاتهرانی، روح الله حسینیان، سید علی طاهری و احمد سالک به رئیس جمهور درخصوص ابلاغ سریع قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با توجه به گذشت ۴۰ روز از این ابلاغ به دولت قرائت شد.
 
در این تذکر آمده است: آقای رئیس جمهور همانطور که مطلعید طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در زمان تصویب، با حمله های شدید رسانه های معاند روبرو بود اردیبهشت ماه سال جاری تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید و طی نامه ای رسمی به دولت ابلاغ شد.
 
دستورالعمل اجرایی این قانون توسط ستاد باید حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تصویب و ابلاغ شود لیکن متاسفانه پس از گذشت ۴۰ روز از ابلاغ این قانون به دولت هنوز اقدامی توسط جنابعالی انجام نشده است تا بتوان با تشکیل ستاد روند کار در استان ها و شهرستان ها را تسریع کرد.
 
در ادامه تذکر کتبی ۱۰ نماینده مجلس به رئیس جمهور در خصوص اتهام به نهادهایی مثل سپاه، ارتش، صدا و سیما و ائمه جمعه مبنی بر دخالت در انتخابات قرائت شد. در این تذکر آمده است: آقای روحانی شما در همایش فرمانداران گفته بودید مبادا در هیچ جا به گوش کسی این حرف بخورد که دولت، سپاه، ارتش، صدا و سیما، استاندار، فرماندار یا دفتر امام جمعه طرفدار نامزد خاصی است زیرا این حرف برای انتخابات سم است.
 
در بخش دیگری از این تذکر آمده است: جناب آقای روحانی این گونه مواضع می تواند زمینه سازی برای تشویق اذهان عمومی در آستانه انتخابات مهم سال ۹۴ باشد که می تواند پیامد آن فتنه دیگری همچون فتنه ۸۸ باشد. در حادثه سران فتنه آن نقطه نورانی نظام را تبدیل به نقطه ضعف نمودند و ارگان نظام اسلامی از جمله شورای نگهبان را زیر سوال برده و سرانجام در آن فتنه سوختند.
 
این تذکر به امضای سید علی طاهری، موسی غضنفرآبادی، سیدمحمود نبویان، روح الله حسینیان، نصرالله پژمان فر، علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی، مرتضی آقاتهرانی و محمدرضا آشتیانی رسیده بود.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار