شبهاتی که شهدای غواص با آمدنشان پاسخ دادند

روز «26 خرداد» به عنوان روز «شهدای غواص» نامگذاری شود تا هر سال بهانه ای برای تجدید عهد با این «دردانه»‌ های ایران اسلامی باشد.

نامه اهالی رسانه برای نام گذاری 26 خرداد به نام شهدای غواص

به گزارش گلستان 24، بیست وششم خرداد ماه270 شهید گمنام که از این تعداد 175 نفر از این عزیزان شهدای دست بسته غواص بودند. تشییع شدند.  پیام غوّاصان دست بسته ومحنت کشیده شهید این بود که ما دردوران غربت وتنهایی درمقابل همه ی قدرتهای جهانی تسلیم نشدیم ودست ازعزّت وکرامت برنداشتیم،پس مراقب باشید دست باز به اسارت شیطان نروید چراکه دستهای بسته ی ما وخون به ناحق ریخته ی ما سند جنایت آمریکا درعملیات کربلای 4است.

غوّاصان خط شکن درآب وآتش وباتلاق رفتند وپوزه ی آمریکا واذنابش رابه خاک مالیدند وهمچون امام ومولایشان که فرمود:( آمریکا را زیرپا می گذاریم)آمریکا راتحقیر نمودند،حالا برسرمیزمذاکره می خواهد انتقام آن تحقیروهزیمت را بالبخندهای شیطانی اش بگیرد. آن ها این پیام را دادند که مسئولین مذاکره کننده مراقب باشند که دشمن زخم خورده قابل اعتماد نیست وهمچنان گرگ است درلباس میش.مردم نیز با حضور بسیار پررنگ خود نشان دادند در شرایطی که خیلی ها ایران را زانو زده در مقابل استکباران جهانی میدانند آن ها به تأسی از فرزندان شهید این ملت هیچ گاه ذلت را نمی پذیرند.

اما این تشییع به جز مورد بالا یک پیام حاشیه ای دیگری نیز داشت. برخی کارشناسان پس از تشییع جنازه مرحوم پاشایی و استقبال بالای مردم از این تشییع جنازه، به تحلیل آن پرداختند. تحلیل هایی که حول نقطه ای مشترک غلبه ی تفکر و سبک زندگی غربی و قدرت یافتن شاخص های لیبرالیسم در جامعه امروز ایران بیان می شد.

اما این نوع تطبیق پدیده ای و استفاده از برخی آمارو ارقام و تحلیل فضای فرهنگی حاکم برجامعه چه میزان با واقعیت سازگار است باید وقایع مثبت و منفی دیگر را نیز که در اجتماع رخ می دهد مورد بررسی و مقایسه قرار داد تا به تحلیل جامع تری دست یابیم.

با نگاه مقایسه ای که میان دو پدیده ی تشییع پیکر شهدا و تشییع مرحوم پاشایی میکنیم، نکته ای ابتدا به نظر می رسد که ای دو واقعه در ظاهر فرهنگ اجتماعی میان مردم مشابه می باشد. عمق دلداگی مردم به شهدا در این چند ساله را باید با چنین تشییع باشکوهی سنجید، حضور میلیونی مردم در این مراسم که گمنام بودن، عدم حضور در بین مردم و بازگشت پس از چندین سال به جامعه شاخصه های اصلی آن است و همچنین استقبال باشکوه از آن ها، آن هم توسط مردم تهرانی که همین چند ماه قبل در تشییع جنازه ی هنرمندی شرکت کردند که دارای ویژگی های به ظاهر متفاوتی با این شهدا بوده است، سبب می شود که به این مراسم نگاهی دیگر داشته باشیم. نگاهی که نشان داد حضور مردم در تشییع خواننده معروف نه به آرمان های نظام و غلبه تفکر لیبرال نبود. چرا که تهرانی ها چند ماه بعد حضور بسیار با شکوه تر و تاریخی را در مراسم تشییع شهدای غواص تجربه کردند.
حال این تنها دو نمونه از برکات حضور شهدا در میان مردم بود که متر و معیاری شد که نشان دهد مردم ایران آرمان ها را با هیچ آلترناتیوی عوض نخواهند کرد. به همین دلیل تعدادی از فعالین رسانه ای نامه ای رونوشت به شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال کردند و خواستار نام گذاری بیست و ششم خرداد به نام شهدای مظلوم غواص شدند.
متن نامه به شرح زیر است.
صلوات خدا بر شهیدان مظلوم غواص
بیست و ششم خرداد ماه 1394، روز تشییع 270 سرباز خط شکن روح خدا که با «حضر پرمضمون» ملت همراه شد «یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب» شکوهمند اسلامی را رقم زد و نشان داد که با گذشت بیش از دو دهه از دفاع مقدس، اسطوره های بی نام و نشان به خون خفته آن دوران هنوز مالک بلامنازع قلوب میلیون ها ایرانی با هر گرایش و دیدگاه و سلیقه است.
شور مردم در ادای احترام به نامداران گمنام دیروز، یعنی «شهیدان مظلوم غواص» که با «دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده» خود «فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب» کردند نشان از آن دارد که این سرمایه های عظیم معنوی را باید قدر دانست و آن گونه که بایسته و شایسته است یاد و خاطره این عزیزان ملت را گرامی داشت.
از همین روی، ما امضاکنندگان این نامه، بعنوان فعالان عرصه رسانه ای کشور، تقاضا داریم که به یادبود این روز عظیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیازمند «سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان» است «که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارت‌های تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید»، روز «26 خرداد» به عنوان روز «شهدای غواص» نامگذاری شده تا هر سال بهانه ای برای تجدید عهد با این «دردانه»‌ های ایران اسلامی باشد./سراج 24
 

ارسال نظر

آخرین اخبار