آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد، شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است.

اپورتونیسم یا خادم در راه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا فرشیدنیا طی یادداشتی نوشت: در اندیشه حضرت علی(ع) هیچ خطری برای جامعه اسلامی، همچون خطر بر سر کار آمدن افراد فاقد اهلیت یا کم صلاحیت نیست. آن حضرت در نامه ای به مصریان که با مالک اشتر فرستاد، هنگامی که او را حکومت آن سرزمین گمارد، چنین هشدار داده است: «من بیم آن دارم که نابخردان و نابکاران زمام امور این ملت را به دست آرند و مال خدا را دست به دست گردانند و بندگان او را بردگان خود گیرند و با صالحان به دشمنی برخیزند و فاسقان را حزب خود قرار دهند»  نهج البلاغه: نامه 62

انتخاب و انتصاب مسوولین رده های مختلف اداری و اجرایی ، یکی از مسایل مهم و ضروری و از وظایف خطیر حکومت اسلامی است؛ چرا که مهم ترین عامل دوام یک نظام و حکومت، فرزانگی و شایستگی مسوولین و کارگزاران آن نظام می باشد.

حالا که یکی از دلایل گرانی و تنگناهای معیشتی سلطه کارگزاران فاسد بر گذرگاههای استراتژیک کشور است پس لازم است که افرادی که در  دولت جدید به کار گمارده می شوند با ظرافت و اخلاص انتخاب شوند تا مردم از شر این بلاآسوده شوند.

متاسفانه افرادی که در استان گلستان بعنوان معتمدین شناخته می شوند این نقطه ضعف را همیشه از خود به یادگار گذاشتند که نگاه عادلانه در بکارگیری افراد مخلص و خادم نداشته اند و گاهی وسوسه شیطان یا سهل انگاری در این مسیر گریبان گیر آنها شده است.

برای مثال وقتی استاندار انتخاب میکنیم مطمین باشیم که در این پست به دنبال فعالیت اقتصادی شخصی نبوده و نخواهد بود...در حکومت علی پابرهنه هایی که والی بلاد های اسلامی شدند و موفق بودند بسیارند...در تاریخ ایران عزیزمان هم افراد صاحب اندیشه که فقط برای رضایت و خشنودی مردم تلاش و کوشش نمودند کم نبودند: از آن جمله می توان به امیر کبیراشاره کرد.

اکنون مردم انتظار دارند کسانی وارد عرصه شوند که توانایی اجرایی کردن سیره امیرالمومنین(ع) را در کشور داشته باشند، یک عهدی که باید همه  کارگزاران امضا کنند اجرای سیره حکومتی علی علیه اسلام است،  اگر این سیره بدرستی اجرا و اطلاع رسانی شود بویژه اگر قانون از کجا آورده ای عملیاتی شود، اگر منافذ هرگونه فساد مالی و اختلاس و رانت و … بسته شود اعتماد مردم به نظام و کارگزاران آن مضاعف خواهد شد و راه روشنی برای آینده ترسیم خواهد شد چرا که مردم می دانند و می بینند کسانی در پول و اقتصاد هیچ بودند و امروز صاحب ملک و املاک و کارخانه و باغ و ویلا و وضع آنچنانی که در خواب هم نمی دیدند  شده اند؟ آنها از قبل مسئولیت هایی که داشتند یا ارتباطاتی که داشته اند و اطلاعاتی که در جایگاه خود داشته اند توانسته اند از رانت های کلان و تسهیلات کلانی که دیگران بدستشان نمی رسد استفاده کنند و دنیایی برای خود بهم بزنند. مردم انتظار دارند رئیس جمهورشان خائنین و فرصت طلبان را با هر کس و مقام و گروهی که وصل باشند از کار برکنار کند و تحویل عدالت دهد که بی اغماض محاکمه و تنبیه شوند و قانون همچنانی که برای افراد عادی جامعه اجرا می شود برای کارگزاران اعم از اجرایی و قضایی و قانونگذاری و غیره اجرایی گردد و نسبت افراد خائن با مسئولان و دست اندرکاران مانع اجرای عدالت نشود و کار به تاخیر نیفتد زیرا “التاخیر آفه”.

بیاییم برای یک بار هم که شده این بدعت را نهادینه کنیم که افرادی را بر مناصب حکومتی به کار گماریم که از دغدغه دنیایی دور و نگاهی اخروی به پست و جایگاه مقدس خدمت به مردم داشته باشند. برای خادم ملت حکومت هدف نیست, وسیله اى است براى احقاق حق! بر این اساس او دنبال لقمه گلوگیر! این آب بدمزه و نادلپذیر نیست! او دنیا طلب نیست, خداجوست! و پسندد آن چه را جانان پسندد.

ان شا الله که گلستان دوباره در مرداب ابن الوقت ها و فرصت طلبان گرفتار نشود.

خداوند فرموده است: آنان که در راه ما جهاد و تلاش می کنند، ما هم راه های خود را به آنها نشان می دهیم:  (الَّذینَ جاهدُوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا)

 

با آرزوی موفقیت برای یاران انقلاب

 

ارسال نظر

آخرین اخبار