فعال فرهنگی شهرستان گالیکش، در گفت و گو با گلستان24،

من می گویم بیایید همه مان به اسلام ناب برگردیم. اول به فکر این باشیم که برای اسلام کار کنیم. زیرا خیر دنیا و آخرت همه مان در رشد اسلام است.

فرهاد سرور: بیایید همه مان به اسلام ناب برگردیم

گلستان24، در یک گفت و گوی اختصاصی، به پای صحبت های فرهاد سَرور، فعال فرهنگی شهرستان گالیکش نشسته است که در زیر می خوانید:

 

 

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

سلام. فرهاد سرور هستم. 31 ساله. ساکن شهرستان گالیکش و کارشناس فناوری اطلاعات. شغلم آزاد است و یک کافی نت دارم.

 

این روز ها مشغول به چه کار فرهنگی هستید؟

در گالیکش یک پارک جنگلی و تفرجگاه داریم که آنجا در شب های تابستان ، آخر هفته ها کارهای فرهنگی مثل برگزاری نماز جماعت، راه اندازی غرفه های نقاشی و سلامت،  و فعالیت هایی از این قبیل انجام می دهیم.

 

فرهاد سرور فعال فرهنگی گالیکش اسلام ناب

چی شد که به فرهنگ و فعالیت فرهنگی رو آوردید؟

بسیاری از افراد جامعه به کارهای دنیایی خودشان مشغولند. با توجه به فعالیتم در مسجد ، نیاز جامعه  و فقر فرهنگی منطقه مان، به راه فرهنگ قدم گذاشتم.

 

چه کارهای فرهنگی در سطح استان انجام دادید؟

بیشتر در پایگاه بسیج فعالیت دارم. در جذب جوانان با اردوهای مختلف، حلقه های صالحین و فعالیت هایی مثل بحث تفرجگاه پارک جنگلی گالیکش فعالیت می کنم. این سومین سال است که در این پارک جنگلی نماز جماعت برگزار می کنیم.

 

به نظر شما جای چه کار های فرهنگی در استان خالی است؟

موضوعی که کمتر در فعایت های فرهنگی به آن پرداخته می شود، استفاده از جملات تاثیر گذار درباره عفاف و حجاب در مکان های عمومی و تابلو های تبلیغاتی  است.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

حمایت مسئولین خیلی ضعیف است. متاسفانه مسئولین بیشتر به فکر منافع خودشان هستند. نمی گویم اصلا کاری نمی کنند و کارشان را زیر سوال نمی برم، اما آن گونه که باید و شاید دنبال کار فرهنگی و رشد فرهنگ نیستند.

 

فرهاد سرور فعال فرهنگی گالیکش اسلام ناب

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ استان دارید؟

رشد فرهنگ در گلستان، کار بزرگ و وسیعی را می طلبد. همه ارگان ها باید دست به دست هم، پای کار بیایند و با هم برای ارتقای آن تلاش کنند.

از آنجایی که قومیت ها در استان ما متفاوت است، داریم به حاشیه می رویم. دشمن  از این موضوع سوء استفاده می کند و به حاشیه می کشد. اگر بیشتر با یکدیگر همکاری کنیم و اسلام نابی که پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) به ما معرفی کردند را به دور از قومیت ها اجرا کنیم، خیلی بیشتر پیشرفت می کنیم.

 

نظر تان درباره  تجاوز عربستان  به یمن چیست؟ چطور می توانیم از مردم مظلوم یمن حمایت کنیم؟

این کار وحشیانه آل سعود را محکوم می کنیم. اما وظیفه ما این است که با روشنگری و نشان دادن چهره آل سعود ، آمریکا و اسرائیل که پشتوانه او هستند و روشن سازی چهره مردم مبارز و شجاع یمن و روایاتی که درباره آخر الزمان آمده است، می توانیم از آن ها حمایت کنیم.

 

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

صحبتی شده است که کانون فرهنگی هنری شهرستان را راه اندازی کنیم. انشاالله قصد داریم برای راه اندازی این کانون اقدام  کنیم.

 

حرف آخر؟

من می گویم بیایید همه مان به اسلام ناب برگردیم. اول به فکر این باشیم که برای اسلام  کار  کنیم. زیرا  خیر دنیا و آخرت همه مان در رشد اسلام است.

 

ارسال نظر

  • معبر سایبری فندرسک
    0

    سلام برادر گل عزیز. دانشجوی خوب و با ادب و با شخصیت.
    انصافا فردی با تعهد و خوش اخلاق و با ولایت هستند.
    خدا انشاالله خیر و برکت زندگیشان را زیاد کند.

آخرین اخبار