محمد حدادی،فعال فرهنگی شهرستان مینودشت:

خیلی از برنامه ها حالت شعارو گزارش دارد. تا زمانی که هدف از برگزاری مراسمات ما عکس گرفتن و تهیه گزارش باشد، و آمران به فرهنگ خودشان عامل به فرهنگ نباشند، هیچ ارتقایی در سطح فرهنگ استان اتفاق نخواهد افتاد.

بیشترین نیاز ما در استان، "عمل کردن" است

محمد حدادی، مربی پرورشی و فعال فرهنگی شهرستان مینودشت، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که فرهنگ ارتباط نزدیکی با شغلم دارد، می گوید: چون مربی پرورشی بودم، اقتضا می کرد که در کارهای فرهنگی هم وارد شوم.

حدادی درباره کارهای فرهنگی که انجام می دهد می گوید: مجموعه ای به اسم غدیر داریم که چند سالی است در محور خطبه غدیر و حفظ و تفسیر آن، فعالیت می کند. یک دارالقرآن هم در شهرستان مینودشت دارم. وی در هنر خوشنویسی زیر نظر اساتید شهرستان گنبد آموزش دیده است و خوشنویسی می کند.

محمد حدادی مینودشت فرهنگی

 

ارتقای فرهنگ استان در گرو "عمل کردن" است

این فعال فرهنگی معتقد است که بیشترین نیاز ما در استان، "عمل کردن" است. وی می گوید: خیلی از برنامه ها حالت شعارو گزارش دارد. تا زمانی که هدف از برگزاری مراسمات ما عکس گرفتن و تهیه گزارش باشد، و آمران به فرهنگ خودشان عامل به فرهنگ نباشند، هیچ ارتقایی در سطح فرهنگ استان اتفاق نخواهد افتاد.

حدادی با اشاره به این که گاهی یک اداره با شوکت و عظمت، متولی یک فعالیت فرهنگی می شود، اما در آن موفق نیست، می گوید: این اداره فقط در قالب بخشنامه کاری را انجام می دهد. یک نفر هم که شاید کسی او را نشناسد، سال ها در حیطه فرهنگ کار می کند و خیلی هم موفق است. زیرا قبل از آن که به دیگران راهنمایی بدهد، خودش عامل به آن است.

 

به سمت خیرین استان و کمک های مردمی گرایش پیدا کنیم

محمد حدادی معتقد است کسانی دربین مسئولین هستند که دلسوزند و اگر بتوانند کمک می کنند. اما با توجه به کمبود بودجه سال های اخیر، خیلی وقت ها دستان آن ها بسته است. به همین خاطر باید به سمت خیرین استان و کمک های مردمی گرایش پیدا کنیم.

وی ادامه می دهد: چند شب پیش که مسابقات بدمینتون را در سالن شهرستان برگزار می کردیم، یکی از خیرین که برای دیدن مسابقه آمده بود، برای کمک پا پیش گذاشت. باید اطلاع رسانی کنیم. هستند افراد دلسوزی که دوست دارند قدم پیش بگذارند و گوشه ای از کار را بگیرند.

محمد حدادی مینودشت فرهنگی

 

تعادل رمز پیروزی است/ در مذاکرات پیرو رهبریم

این فعال فرهنگی با بیان این که ما در مذاکرات تابع مقام معظم رهبری هستیم، می گوید: ایشان هم تا به حال از تیم مذاکره کننده حمایت کردند و هم پیش داوری های افراد افراطی را نهی کردند.  تیم ما به عنوان سربازان نظام به این مذاکرات قدم گذاشتند و باید از آن ها حمایت کنیم. هر چند که به فرموده آقا به این مذاکرات خوشبین نیستیم . این مذاکرات چه به توافق برسد و چه نه، توجه به اقتصاد مقاومتی خیلی می تواند  در رشد اقتصاد کشورموثر باشد.

 

امام زمان(عج) ، محور همیشگی در همه کارها

حدادی می گوید: دغدغه من این است که در کارهای فرهنگی که انجام می دهیم، از یک نکته خیلی غافل شدیم. در حال حاظر جیره خوار آقا امام زمان (عج) هستیم. اما در برنامه هایی که داریم، حتی در مراسم نیمه شعبان که اختصاصا برای آقا امام زمان(عج) است، فقط لفظا اسم ایشان را به زبان می آوریم و هیچ یادی از وجود آقا نمی شود.

محمد حدادی مینودشت فرهنگی

وی معتقد است که در کتاب های درسی ما نهادینه کردن یاد حضرت در ذهن بچه ها صورت نمی گیرد. مثلا در کتاب اجتماعی، چه اشکالی دارد خانواده آقای هاشمی، به جمکران هم سفر کند و یاد اما زمان (عج) در ذهن بچه ها جای  بگیرد.

این فعال فرهنگی تاکید می کند که یک محور در همه برنامه های ما باید یاد امام زمان (عج) باشد. در موضوع قرآن هم باید بیشتر کار شود. دانشجو داریم که حتی قرآن رانمی تواند قرائت کند!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار