احمد ایزد، مدیر موسسه فرهنگی مکتب القرآن در پاسخ به سوال گلستان 24:

اگر روزی بدون اتکا به پول نفت کشور را اداره کنیم، خود به خود تحریم ها منتفی می شوند.

اداره کشور بدون پول نفت، یعنی اقتصاد مقاومتی

احمد ایزد، بازنشسته فرهنگی استان و مدیر موسسه فرهنگی مکتب القرآن در مصاحبه  اختصاصی با گلستان 24، درباره دادگاه مهدی هاشمی می گوید: نظر من این است که هر کس در هر مقام و مسندی  که قرار دارد، اگر تخلف کند، قوه قضائیه باید بدون در نظر گرفتن جایگاه و موقعیت او، با عدل و عدالت کامل رفتار کند. انتظار همه مردم ما نیز همین است. نمی دانم دلیل علنی برگزار نشدن دادگاه مهدی هاشمی چیست. شاید قوه قضائیه دلایلی دارد که صلاح ندید این دادگاه علنی برگزار شود.

مهدی هاشمی

ایزد همچنین با بیان این که اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، به این معنی است که مردم و دولت توامان و همراه با هم، کمک کنند تا ما از این مرحله عبور کنیم، می گوید:  اگرچه ممکن است این موضوع، به بعضی از افراد جامعه فشار وارد کند، اما  ارزش آن را دارد که فشار ها را تحمل کنیم ، مستقل باشیم و روی پای خودمان بایستیم.

پول نفت

وی ادامه می دهد: اقتصاد مقاومتی یعنی اداره کشور بدون احتساب بودجه نفت. اگر بتوانیم یک روز به جایی برسیم که کشور بدون اتکا  به پول نفت مدیریت کنیم، خود به خود مشکل تحریم ها حل می شود. دنیا و استکبار هیچ بهانه ای برای تحریم نخواهند داشت. آن چه که باعث شده است امروز ما را تحت فشار قرار دهند و تحریم کنند، این است که احساس کردند بدون پول نفت، ادامه حیات برای ما دشوار خواهد بود. بنابر این، مقام معظم رهبری توصیه فرمودند که هم مردم و هم دولت، باید طوری برنامه ریزی کند که فشار ها به اقشار آسیب پذیر کمتر شود. مردم نیز باید این شرایط را تحمل کنند و در زندگی خود قناعت کنند. یکی از معانی اقتصاد مقاومتی این است که ما در زندگی روز مره خود قناعت داشته باشیم. از اسراف بپرهیزیم و از ریخت و پاش ها جلوگیری کنیم تا بتوانیم این مرحله را انشاالله با موفقیت به پایان برسانیم و در برابر آیندگان سربلند باشیم.

پول نفت

مدیر موسسه فرهنگی مکتبالقرآن، در جواب این سوال که اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری در عملکرد دولت و مجلس چه جایگاهی داشته است می گوید: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری را در عملکرد و برنامه های مجلس و دولت به صورت نسبی می بینم و نه کامل. هم دولت و هم مجلس تلاش می کنند  به چیزی که آقا فرمودند نزدیک شوند و به درصد ایده آل برسند. اما این کار زمان بر است. آن ها در برهه کوتاه مدت موفق نبوده اند. این موضوع به برنامه ریزی دراز مدت نیاز دارد. نقش مردم هم همین است. نباید انتظار داشته باشیم که هم دولت مردان و هم مجلس در یک زمان کوتاه این موضوع را حل کنند. زیرا فشار بر گروه اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر می شود و تاثیر منفی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار