معاون آموزش ابتدایی گلستان؛

معاون آموزش ابتدایی گلستان گفت:امسال المپیاد دانش آموزی برنامه نویسی اسکرچ برگزار می شود.

المپیاد دانش آموزی برنامه نویسی اسکرچ برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، سیده هما، عقیلی معاون آموزش ابتدایی گلستان با اشاره به توسعه فعالیت‌ها در حوزه برنامه نویسی به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت آموزشی گفت: در این راستا امسال المپیاد دانش آموزی برنامه نویسی اسکرچ را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: برای سطح کودک و نوجوان در این دوره آموزشی برنامه نویسی اسکرچ آموزش داده می‌شود.

عقیلی گفت: این زبان برای رده سنی هشت تا ۱۶ سال طراحی شده که بسیار ساده است و در ادامه‌ فراگیری آن، در سطح بعدی زبان  پایتون به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان به تاثیرات یادگیری برنامه نویسی بر روی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: فراگیری این آموزش ها، موجب افزایش تفکر منطقی، افزایش درک مفاهیم انتزاعی، تقویت قدرت استدلال، تقویت قدرت انتقادی و تحلیل مسائل، افزایش اعتماد به نفس و رشد خلاقیت و شکوفایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان خواهد شد.

عقیلی با بیان اهمیت و دلایل برگزاری این دوره گفت: افراد یاد خواهند گرفت که چطور وقتی با مسئله‌ای روبرو شدند آن را از صفر تا صد حل کنند.

وی گفت:در این دوره‌ها دانش آموزان با دنیای برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند و درمی‌یابند که منظور از نوشتن برنامه برای سیستم چیست.

عقیلی گفت:در زمینه نکات آموزشی این دوره و مزایای آن برای شرکت‌کنندگان افزود: آموزش مهارت‌هایی مثل همکاری، کار گروهی، ارائه و طرح ایده، افزایش خلاقیت  از اهداف دیگر این آموزش هاست.

این دوره آموزشی از ۱۶ مرداد تا ۲۳ شهریور در ۱۳ جلسه با ۱۴۰۰ دقیقه به صورت آنلاین در بستر skyroom و با حضور ۱۰۰ معلم منتخب شهرستان‌ها برگزار شد.

معلمان آموزش دیده، این اطلاعات را به دانش آموزان منتقل می‌کنند تا آمادگی شرکت در المپیاد دانش آموزی برنامه نویسی اسکرچ را کسب کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار