مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اعلام برنامه های هفته کتاب در گلستان، گفت: در هفته کتاب کودکان گلستانی از مشاغل مرتبط با کتاب بازدید می‌کنند.

برنامه های هفته کتاب در گلستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: معرفی و بازدید از مشاغل مرتبط با کتاب به کودکان مهدهای کودک و برگزاری سه پویش حوزه کتاب از برنامه‌های استان گلستان در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به برگزاری  نوزده برنامه در استان به مناسبت هفته کتاب امسال گفت: در برنامه شب‌های دانایی  هر شب رونمایی و معرفی یک کتاب در فضای مجازی، نشست با ناشران و کتابفروشان و فعالان کتابخوانی استان با هدف رفع مشکلات، دیدار با مسئولان کتابخانه‌های فعال کانون مساجد و تجلیل از کتابداران و اهدای کتاب از جمله این برنامه‌ هاست.

وی با اشاره به اینکه برنامه «یک کتاب یک نویسنده» نیز در فهرست برنامه‌های هفته کتاب قرار دارد افزود: این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صداوسیمای استان و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری مراسم آیین تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب خبر داد و گفت: در این برنامه از ناشران، نویسندگان، کتابفروشان، ویراستاران، طراحان تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همچنین به برگزاری سه پویش کتابخوانی در سطح استان اشاره کرد و افزود: «پویش نامه‌ای به نویسنده» با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی درباره بیست کتاب، پویش من یک نویسنده‌ام شامل (تبدیل اتل‌ها، متل‌ها و قصه‌هایی با گویش‌های مختلف گلستان به کتاب با نقاشی و دست خط خود بچه‌ها) و پویش معرفی کتاب‌های دفاع مقدس عناوین این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین افزود: آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب با عنوان «گاهی با کتاب» و نیز برنامه دیدار از کتابخانه‌های شخصی و معرفی آنها از طریق رسانه‌ها در قالب برنامه‌ای با عنوان «زندگی با کتاب» نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

کشمیری درباره برنامه «چگونه کتابخوان حرفه‌ای پرورش دهیم» نیز توضیح داد: نشست با کتابخوان‌های حرفه‌ای استان با موضوع چگونگی پرورش کتابخوانان حرفه‌ای با همکاری کتابفروشی خانه کتاب و آشنایی اعضای باشگاه‌های کتابخوانی با فعالیت دیگر جام‌های مرتبط با کتابخوانی از طریق برگزاری مسابقه نیز در استان گلستان دنبال می‌شود.

وی معرفی مشاغل مرتبط با کتاب از طریق بازدید مهدهای کودک از این مراکز  را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان دانست  و افزود: این بازدیدها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، تبلیغات محیطی و فضای مجازی در تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی همچنین مطرح کرد: برگزاری دو کارگاه آموزشی با هدف آشنایی دست‌اندکاران حوزه کتاب با قوانین حوزه نشر و کتاب، معرفی و آشنایی با اپلیکیشین‌های کتابخوان با همکاری اشکاف ناشر الکترونیک (در فضای مجازی) نیز به مناسبت هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است.

عادله کشمیری در پایان از شناسایی کتابخوان‌های فعال و حرفه‌ای شهرستان گرگان و تجلیل و اهدای کتاب به آنها، اجرای طرح کتاب گردی در مرکز استان و ادارات تابعه و اهدای کتاب به همشهریان به عنوان دیگر برنامه‌های استان گلستان در هفته کتاب نام برد. 

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار