چند نکته در باب سواد رسانه و آیفون

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید حسام بنی فاطمه در باب سواد رسانه و آیفون به چند نکته اشاره کرد:

1- باید سواد رسانه را ، هم درست آموخت هم درست بکار بست. برخی آموخته اند اما به درستی و به هنگام عمل نمی کنند یا هیجانی میشوند و ناخواسته در دام فجازی می افتند.

2- زمان سنجی بسیار مهم است. وقتی عکسی با هدف در روزی که باید تمرکزمان روی تولید محتوای مجازی از سیدالشهدای مدافعان حرم باشد منتشر میشود، نباید برای چندمین بار از یک سوراخ گزیده شویم و راه را  با پرداختن به یک موضوع فرعی گم کنیم. ( اتفاقا باید از خود بپرسیم که چرا این عکس زودتر یا دیرتر منتشر نمیشود و دقیقا 13 دیماه بارگذاری میشود)

3- در روز حساسی که در قبال چنین تصاویری باید حساب شده عمل کرد ، نقش شخصیتهای برجسته و جریان ساز ملی بسیار مهم است. انفعال ایشان یا موضوع گیری های دو پهلو آنها میتواند فضا را ملتهب کند. اینجاست که نقش عمارهای فضای مجازی اهمیتش را نشان میدهد.

4- پس از عبور از تاریخ مهمی که باید به اصل موضوع پرداخته میشد، حالا با تحقیق و بررسی دقیق ، گزاره های صحیح و غیر احساسی را مطرح نماییم بدون توجیه افعالی که بر خلاف نظر فصل الخطاب جامعه ایرانی اسلامی ماست. بعضا بیان توجیهات احساسی بار منفی و نتیجه معکوس دارد و سبب سو استفاده خواهد شد که شد.

5- امیدوار باشیم در دوره های سواد رسانه این چهار بند طی چهار سرفصل جدی آموزش داده شود تا در آینده کمتر شاهد چنین واکنشهای خطایی باشیم که همین اشتباهات ، فجازی را به باتلاق ارزشها تبدیل خواهد کرد

 

ارسال نظر

  • محمد مهدی نجاتی نیا
    0

    تقدیر و تشکر از مطلب شما عالی بود👏👏👏👏❤❤❤

آخرین اخبار