امام جمعه شهرستان بندرگز، در مصاحبه با گلستان24؛

این که ما همه دارایی هایمان را در این توافق از دست داده ایم جشن گرفتن و خوشحالی دارد؟

سید مصطفی محمدی: این توافق خوشحالی کردن ندارد

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی محمدی، امام جمعه شهرستان بندرگز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که ظاهرا خطوط  قرمز مقام معظم رهبری در مذاکرات اخیر رعایت نشده است می گوید: هنوز این 159 صفحه جمع بندی مذاکرات دقیقا بررسی نشده است. برای ما سخنان مقام معظم رهبری مطاع است و فعلا منتظریم که این جمع بندی نقد و بررسی شود.

محمدی معتقد است ضرورت دارد که این جمع بندی در اختیار نخبگان و مردم قرار بگیرد و از حالت محرمانه بودن خارج شود. وی می گوید: همانطور که آقا هم فرمودند مسئولین، نمایندگان مجلس و شورای امنیت نیز باید با دقت آن را بررسی کنند و در برابر رعایت منافع ملی، مسئولانه رفتار کنند.

سید مصطفی محمدی مذاکرات امام جمعه بندر گز

امام جمعه شهرستان بندرگز،  جمعه گذشته در خطبه نماز جمعه با بیان این که علی رغم تلاش های صورت گرفته، جشن گرفتن یک ذوق زدگی کاذب است گفته بود : نباید خیلی خوشحال باشیم. ما غنی سازی 20% را داشتیم به سه نیم درصد و نوزده هزار سانتریفیوژ را به پنج هزار تقلیل دادیم. ثمره خون شهدا را باید اکسید کنیم و ازبین ببریم . قریب به ده تن اورانیوم غنی شده را باید به دویست کیلو کاهش بدهیم و چندسال فعالیت جدید هسته ای نداشته باشیم. این خوشحالی ندارد!!!

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در این مذاکرات نقش راهنمایی و هدایت داشتند، ادامه می دهد: اجرائیات در اختیار رئیس جمهور است و رهبری در کارهای اجرایی دخالت نمی کنند. تا جایی که کار به انحراف کشیده شود که در این صورت با راهنمایی های خود همانطور که خطوط قرمز نظام را در مذاکرات ترسیم نمودند، از انحرافات جلوگیر می نمایند.

سید مصطفی محمدی مذاکرات امام جمعه بندر گز

وی معتقد است که اگر ایستادگی، هدایت و رهبری مقام معظم رهبری نبود، شاید مسائل به سمت دیگری میرفت. شاید بازرسی های نامحدود پذیرفته می شد. ایشان با این که به مذاکرات خوشبین نبودند، مانع تیم دیپلماسی و کار اجرایی رئیس جمهور نشده و اجازه مذاکرات را به آن ها دادند.

ارسال نظر

آخرین اخبار