نماینده ولی‌فقیه در گلستان :

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسائل فرهنگی از مهمترین مسائل جامعه است، اما احساس می‌کنم این مسائل در کشور ما نظم و انسجام ندارد و این جزیره‌ای عمل کردن مشکل‌ساز شده است.

 جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ مشکل‌ساز شده است

به گزارش ساجد خبر، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این جزیره‌ای عمل کردن باید مشکلش حل شود، نظم و انسجام وظایف در مسائل فرهنگی مشخص شود تا امیدوار به آینده این مسائل باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: من به شخصه از نقادین محکم شوراهای فرهنگ عمومی به دلیل این که مصوبات آن ضمانت اجرایی نداشته، بودم.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: برخی از افرادی که در جلسات شرکت نمی‌کنند، عدم حضورشان را همین مساله نبود ضمانت اجرایی در مصوبات اعلام کردند، اما در دوره جدید شخص استاندار، این احساس تحول به وجود آمده است.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: کار فرهنگی باید در مدارس انجام شود تا نتایج آن در سال‌های بعد در جامعه مشخص و ملنوس شود.

امام جمعه گرگان افزود: کنترل و کاهش آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی و اعتباربخشی می‌خواهد و باید در حد استان، فعال شود.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: تمام مجموعه‌های فرهنگی عضو شورا می‌توانند کار فرهنگی انجام دهند، اما باید برنامه‌ریزی شود تا موازی کاری نداشته باشیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کمیسیون فرهنگی می‌خواهد کمک به برنامه‌ها کند، باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

آیت‌الله نورمفیدی در خصوص نماز جمعه بیان کرد: ما نماز جمعه را عبادت معمولی نمی‌دانیم، بلکه یک جنبه حکومتی دارند و در گذشته حکومت‌های ظلم و جور بودند که اجازه نمی‌دادند، نماز جمعه اقامه شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: زماتی که موانع برطرف شد، امام (ره) دستور به اقامه نماز جمعه دادند که در این ۴۳ سال، نمازهای جمعه مراکز خدمات بسیار خوب فرهنگی و اعتقادی در جهت آگاهی بخشی سیاسی برای شرکت کنندگان بود و مردم با مسائل روز و آنچه برای امت اسلامی مضر بود، آشنا می‌شدند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: مسوولین استانی عنایت ویژه‌ای به این جایگاه داشته باشند.

امام جمعه گرگان به مساله جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خاتم‌الانبیاء (ص)، در سه‌ جبهه اقتصادی، نظامی و فرهنگی کار می‌کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب ما خوب به هدفش نگاه می‌کردیم از شروع نهضتش مشخص بود چه می‌خواهد که مرحله به مرحله جلو آمد و نظام شاهنشاهی را برهم زد.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: وقتی دانشجویان پیرو خط امام جاسوس خانه آمریکا را زدند، انقلاب دوم برگرفته از انقلاب اول شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در ابتدای انقلاب مبارزه با شیطان‌ بزرگ شروع شد و امروز این مسیر در حرکت‌های رهبر معظم انقلاب محسوس است. مشکلات در جنگ اقتصادی وجود دارد و امیدواریم با راهی که رهبر انقلاب گشودند، مشکلات حل می‌شود، اما کمی نیازمند زمان هستیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: دشمن در میدان جنگ فرهنگی وارد شده که خطرناک است و مساله تبیین در این جبهه خیلی مهم بوده و لازم است مطابق با آن توطئه‌ها و خیلی دقیق برنامه‌ریزی کنیم.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان نیز گفت: مصوبات فرهنگی سفر رییس جمهور به گلستان توسعه محور و زیربنایی بود. مصوبات فرهنگی ارزشمندی در سفر رییس جمهور به گلستان صورت گرفت که بخش عمده‌ای از آن توسعه محور و زیربنایی بوده است.

وی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی جهت تکمیل مجتمع‌های فرهنگی نیمه تمام مصوبات خوبی داشته‌ایم و در حوزه ورزشی نیز با توجه به ورزش دوست بودن مردم و وجود بیش از ۱۵۰ گلستانی ملی پوش در تیم‌های ملی مصوبات ارزشمندی صورت گرفته و البته مقرر شد بسیاری از پروژه های نیمه تمام ورزشی بواسطه ماده ۲۷ از طریق مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود که برای نمونه اولین پروژه به خانه تکواندو اختصاص یافت.

وی افزود: بافت با ارزش روستایی جایگاه بالای فرهنگی دارد و در سفر رییس جمهور توجه ویژه ای به تکمیل و بهسازی آن شده است.

زنگانه گفت: توجه به آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان فرهنگ ساز است که در مصوبات سفر نگاه ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های خیرساز، هوشمندسازی مدارس و رفع مشکلات سرمایشی و گرمایشی آن شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان به مثابه برنامه عملیاتی است.

وی افزود: جایگاه میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی و گردشگری در عرصه فرهنگ غیر قابل کتمان است و مصوبات خوبی در این حوزه‌ها داشته‌ایم.

زنگانه خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ بدون نگاه به ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ابتر است که خوشبختانه جهت تکمیل پروژه های این حوزه حمایت های خوبی مصوب شده است.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۲۲۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر بصورت نقد در انتهای سال ۱۴۰۰ به استان تخصیص یافت که امیدواریم این مصوبات در ارتقا ظرفیت‌های فرهنگی موثر باشد.

در این جلسه از مادران شهیدان سیداحسان حاجی حتملو، حجت الله نوچمنی، یدالله ترمیمی و سیدرضا حسینی تقدیر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار