فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان با انتقاد از کم‌کاری برخی دستگاه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی، تأکیدکرد: این دستگاه‌ها باید طرح فرهنگی جامعی برای حوزه‌های مختلف داشته باشند

تأکید بر تدوین طرح جامع فرهنگی از سوی دستگاه‌های متولی/ از ظرفیت رسانه‌ها و زبان هنر برای تربیت انسان‌ها غفلت نشود

به گزارش گلستان 24 ، عیسی پایین‌محلی در ششمین جلسه کارگروه عفاف و حجاب این شهرستان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، اظهار کرد: اگر همه کسانی‌که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، پای کار باشند بسیاری از مشکلات کنونی ما در زمینه‌های مختلف از مشکلات فرهنگی و اجتماعی گرفته تا حوزه اقتصادی برطرف می‌شود.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه اسلام، دینی انسان‌ساز است، گفت: جمهوری اسلامی امروز کانون جهانی اسلام و جلوه‌گاه ارزش‌های والای قرآنی و اسلامی و همچنین بهترین فضا برای تربیت انسان‌ها است.

وی خانواده را یکی از مهم‌ترین کانون‌ها و پایگاه‌های انسان‌سازی برشمرد و افزود: نخستین و حساس‌ترین فضا برای تربیت انسان‌ها و شکل‌گیری شخصیت آنها، خانواده است که متأسفانه بعضاً از نقش مهم آن غفلت شده است. خانواده‌ای که فضای معنوی و علمی در آن حاکم باشد و روابط اعضای خانواده با یکدیگر محبت‌آمیز و براساس درک متقابل باشد، به طور قطع می‌تواند فرزندانی شایسته تربیت کند.

پایین‌محلی به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت انسان‌ها اشاره کرد و گفت: با اینکه میزان فراگیری دانش‌آموزان از هم‌کلاسی‌ها، معلمان و فضای مدرسه قابل ملاحظه است اما ما نقش آموزش و پرورش را کمرنگ دیدیم. این در حالی است که مدارس بهترین فضا برای آموزش و تربیت فرزندان این جامعه هستند.

 وی با بیان اینکه رسانه‌ها و ابزارهای انتقال پیام از جمله هنر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تربیت انسان‌ها نقش دارد، ادامه داد: رسانه و به‌کارگیری اسباب هنر به طور مستقیم و غیرمستقیم در تاروپود زندگی همه ما نقش ایفا می‌کند و نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسانه برای برخورداری از ظرفیت‌های آن در راستای خدمت به حوزه فرهنگ و اجتماع هستیم.

فرماندار گرگان، « جامعه» را چهارمین عامل موثر در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها دانست و گفت: فضای جامعه و ارزش‌ها و یا ضدارزش‌های حاکم بر آن بر روح و روان و شخصیت افراد اثر می‌گذارد. در عین حال موضوع مهمی که در امر تربیت باید مورد توجه قرار داشته باشد، شناخت درونی افراد است.

وی با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام به فطرت انسان‌ها توجه نکرده است، خاطرنشان کرد: شاخص‌های تربیتی جامعه ما بر تزکیه، تعلیم، تربیت و علم و یقین تکیه دارد و هماهنگ با فطرت انسان‌هاست و اگر بخش‌های فرهنگی همت کنند می‌توانند نقش برجسته‌ای در تربیت انسان‌های باایمان و باتقوا داشته باشند.

پایین‌محلی در ادامه با انتقاد از غیبت برخی دستگاه‌های فرهنگی در جلسه تأکید کرد: یکی از شاخص‌های ارزشیابی مدیران، توجه و حضور آنان در جلسات است. چنانچه مدیری نسبت به جلسات و امور فرهنگی بی‌توجه باشد، گزارش آن را به استاندار محترم منعکس خواهیم کرد و در صورت تکرار پیشنهاد عزل آن مدیر را به مدیرکل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه فرمانداری نظارت بر امور است، گفت: متاسفانه به دلیل کم‌کاری‌هایی که در دستگاه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی وجود دارد، در بسیاری از موارد فرمانداری جای دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد. این در حالی است که این دستگاه‌ها باید طرح فرهنگی جامعی برای حوزه‌های مختلف داشته باشند.

فرماندار گرگان درباره وضعیت پارک جنگلی النگدره و تفاوت نظرات و دیدگاه‌ها در خصوص ورود یا عدم ورود با خودرو به این منطقه تفرجگاهی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم برای همیشه این فضا را به روی خودروها و بخشی از مردم ببندیم اما می‌توانیم به صورت مشروط آن را مدیریت کنیم و آن شرط این است که همه دستگاه‌های فرهنگی، امنیتی و انتظامی پای کار باشند که تاکنون اینگونه نبوده است.

وی به موضوع امر به معروف و فراگیری آن در جامعه تأکید کرد و گفت: اولا باید کسانی که آمر به معروف هستند، آموزش‌های لازم را برای مواجهه با افراد بدحجاب و بی‌حجاب فرابگیرند و گام بعدی هم این است که همه ما باید تکلیف خود را با این امر دینی و اجتماعی روشن کنیم؛ باید از طریق رسانه‌ها، این فضاسازی صورت گیرد تا هرکسی که منکر و خلافی از او سر زد در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ... منتظر تذکر لسانی باشد در این صورت بسیاری از رفتارها و عملکردها کنترل خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار