معاون وزیر میراث فرهنگی:

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پیگیری طرح «شناسه ملی کالا» در راستای اصالت‌سنجی محصولات صنایع‌دستی، معرفی و تبلیغ هنرمندان خبر داد.

اجرا شدن طرح «شناسه ملی کالا» برای اصالت‌سنجی صنایع‌دستی

به گزارش گلستان 24، مریم جلالی بعدازظهر  امروز در بازدید از بازارچه میراث ناملموس صنایع‌دستی گلستان اظهار کرد: معاونت صنایع‌دستی در حال پیگیری طرح «شناسه ملی کالا» بوده تا با درج این شناسه بر روی تولیدات هنرمندان، اطلاعات تولیدکنندگان رهگیری شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح در اصالت‌سنجی کالا و معرفی و تبلیغ هنرمندان و تولیدات مناطق مختلف کشور اثرگذار است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: هنرمندان با تولید محصولات، تولید ثروت و تولید اشتغال می‌کنند؛ ازاین‌رو فعالیت این عزیزان اهمیت بسیاری در رونق اقتصاد ملی و درآمد سرانه دارد.

وی تأکید کرد: هنرمندان صنایع‌دستی باید تمرکز خود را بر روی تولید گذاشته و مباحث صادرات و فروش توسط افراد متخصص این حوزه و در قالب شرکت‌های سهامی پیگیری شود تا هنرمندان نیز از سود حاصله سهم خود را دریافت کنند.

جلالی در ادامه با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، گفت: برای تجمیع انرژی هنرمندان استان گلستان در تولید محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز روز، باید تمام تمرکز بر ایجاد یک برند خاص در حوزه صنایع‌دستی شود و تولیدکنندگان مختلف زیرمجموعه آن برند محصولات خود را عرضه کنند.

وی بیان کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای کاربردی شدن باید در حوزه‌های خانه و آشپزخانه و مد و لباس تلفیق شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌منظور حضور در آئین پاسداشت ثبت جهانی سوزن‌دوزی ترکمن و جنگل‌های هیرکانی و جشن ثبت هزارمین اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی روز گذشته جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار