دبیر استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر در گلستان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۳۰ تیرماه در اکثر نقاط استان خبر داد

همایش شیرخوارگان حسینی در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام مهدی انتصاری صبح امروز اظهار داشت: این همایش همزمان با هشت هزار نقطه کشور و ۴۵ نقطه جهان با شعار سربازان مهدوی در ۵۰ نقطه گلستان از جمله برخی مناطق اهل سنت‌نشین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی گرگان، دسته‌روی با کالسکه به سمت خیابان شهدا و از آنجا به سمت گلزار شهدا و امامزاده عبدالله گرگان انجام خواهد شد.

دبیر استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر در گلستان گفت: در اولین سال برگزاری دسته‌روی با کالسکه در گرگان خانواده‌ها می توانند کالسکه نوزادان خود را برای نصب پرچم و شماره به مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تحویل دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان هم با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در گرگان اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی گرگان روز جمعه ۳۰ تیرماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم از شبکه استانی به صورت زنده پخش خواهد شد.

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده بیان کرد: این مراسم ساعت هشت صبح روز جمعه در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار و پس از آن در ساعت ۱۰ صبح همراه با دسته روی با کالسکه به سمت آستان مطهر امام زاده عبدالله گرگان برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: راهبرد اصلی این همایش، فرزند پروری و جمعیت بوده و در اکثر شهرها و روستاهای استان به صورت همزمان انجام می شود.

وی افزود: این مراسم در گرگان با سخنرانی حجت الاسلام فاطمی‌منش و مرثیه خوانی شیخ مهدی احمدی برگزار خواهد شد.

گفتنی است همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودکان شهید کربلا در نخستین جمعه ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورها برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در سالهای قبل در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره‌جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار