آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان برگزار شد.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24؛ در این مراسم که شامگاه سه شنبه ۱۱ مهر برگزار شد، دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی استقبال مردم استان گلستان را از این رویداد فاخر قابل توجه و ارزشمند توصیف کرد.

احمد جولایی گفت: در استان گلستان بیش از ۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف به عنوان تماشاگر در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی حضور داشتند که نشان می‌دهد این رویداد با اقبال خوبی همراه بوده است.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: بعنوان استاندار نگارستان ایران افتخار میکنم که گلستانی هستم.

زنگانه افزود: مردم هنر دوست و شهید پرور این استان در تمامی برهه‌های تاریخی ثابت کرده‌اند مردمی با فرهنگ، دور اندیش و با بصیرت اند.

اوگفت: گلستان با شتابی خیره کننده و با همدلی برآمده از وحدت اقوام در مسیر پیشرفت حرکت کرده و طلیعه‌های افزایش امید را می‌توان در این استان دید.

زنگانه ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم در پیشبرد توسعه استان پیشرفت در عرصه‌های فرهنگ و هنر است که گلستان در این زمینه هم خوش درخشیده و پیشکسوتان نامی را در این عرصه تقدیم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم در این مراسم گفت: آمادگی داریم فعالیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری را در استان گلستان برگزار کنیم.

رعیت ادامه داد: سال گذشته میزبانی جشنواره بانوان هنرمند جهان اسلام را پیشنهاد دادیم و انتظار داریم میزبانی استان در برگزاری این برنامه مورد موافقت قرار بگیرد.

در این مراسم از پیشکسوتان ملی و استانی نمایش‌های آیینی و سنتی تجلیل شد.

همچنین از نمایندگان گروه‌های خارجی (بخش بین الملل) و از نمایندگان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره (بخش آزاد) تقدیر شد.

بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) برگزاری شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار