پرسش و پاسخ طاهری و فضیلت در هوران /

دکتر طاهری نماینده گرگان و حجت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد گلستان عصر امروز با شرکت در نشست فرهنگی هوران به سوالان اهالی کتاب و خبرنگاران پاسخ دادند.

از آخرین وضعیت اکران رستاخیز تا راه اندازی شرکت تعاونی نویسندگان گلستان و راههای حمایت از هنرمندان

به گزارش گلستان 24، سلسله نشستهای فرهنگی شهید آوینی هر هفته چهارشنبه ها در انجمن نویسندگان گلستان هوران واقع در محله سبزه مشهد گرگان برگزار می شود.

امشب نیز حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان مهمان این برنامه بودند.

در ابتدای جلسه حسین پایین محلی فعال فرهنگی دقایقی از مباحث توسعه و نگرش اسلام و غرب به این مقوله سخن گفت و در ادامه نیز حجت الاسلام طاهری سخنرانی کرده و سخنان حجت الاسلام فضیلت نیز پایان بخش این برنامه بود.

در ادامه پرسش و پاسخ هم با حضور سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص سوالی مبنی بر تاسیس شرکت تعاونی نویسندگان برای حمایت از این قشر عنوان کرد: ببینید اگر در هر جای کشور چنین نمونه ای است اقدام کنید .

وی افزود: شماها شکل کار را درست کنید و  با اداره تعاون ارتباط بگیرید و ما هم با معاون وزیر صحبت کرده و کمک های لازم را خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص سوال دیگری درباره اکران فیلم رستاخیز عنوان کرد: طی آخرین صحبتی که با اقای نوش آبادی معاون وزیر ارشاد داشتیم قرار است اصلاحات مورد نظر مراجع رفع شود و بعد از آن اکران شود.

حجت الاسلام فضیلت نیز در این مورد گفت: برخی از اشکالات این فیلم شکلی است مثلا حضرت علی اصغر (ع) را در سن 5 سالگی نشان دادند یا اینکه برخی شخصیتها را با چهره نشان دادند در حالیکه می شد نورپردازی کرد .

horran02

همچنین شاعر گرگانی که در جلسه حضور داشته و چندین کتاب نوشته بود نیز از دو مهمان جلسه در خصوص عدم حمایت از نویسندگان و شاعران سوال کرد که حجت الاسلام فضیلت گفت: بحث حمایتها باید در قالب چارچوب و آیین نامه باشد ولی ما فعلا از لحاظ اعتبارات در محدودیت قرار داریم .

فضیلت افزود: همانطور که سیب زمینی و پیاز درسبد خرید خانوارها قرار دارد کتاب نیز باید باشد اما در عمل می بینیم که اینطور نیست و کتاب در خانواده ها جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: برای چاپ آثار بخش خصوصی باید به کمک هنرمندان بیاید اما می بینیم که استان ما صنعتی نیست و ما فقط مجبوریم دغدغه های نویسندگان و هنرمندان را بشنویم  و فعلا به همین حداقل ها هم بسنده کنیم و در عوض به اولویتها رسیدگی می کنیم .

خبرنگار سایت طوبی گلستان نیز پرسید که دغدغه های نویسندگان و هنرمندان کی قرار است به اتمام برسد و آیا تاریخی برای آن متصور است که حجت الاسلام طاهری گفت: باید در این خصوص برنامه ریزی صورت بگیرد و همه سازمانها و دستگاهها احساس تکلیف کنند.

حجت الاسلام فضیلت نیز ابراز کرد: باید زیرساختها مهیا شود ، اگر درآمد سرانه زیاد شود ظرفیت خرید هم بالا می رود و مردم به سمت خرید کتاب می روند و لذا ما باید زیرساختها را آماده بکینم .

مدیر کل ارشاد گلستان اظهار کرد: ما چندین مورد نمایشگاه برگزار کردیم و حمایتهای خود را در حد مقدور داریم اما کم است و باید منتظر باشیم تا اعتبارات این بخش برسد.

انتهای پیام / گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار