فرماندار گرگان گفت: اولویت اصلی و سیاست‎ کاری امروز شهرستان گرگان استقبال از شهدای غواص و خط‎شکن است.

جزییات تشییع 13 شهید غواص در گلستان

به گزارش گلستان 24، یحیی خاکی صبح امروز در جلسه استقبال و تکریم از شهدای گمنام غواص و خط شکن شهرستان گرگان که در فرمانداری شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‎های دولتی از همه توان برای استقبال از شهدای غواص و خطشکن استفاده کنند.

جزییات تشییع 13 شهید غواص در گلستان

وی تصریح کرد: همه سیاست‎های ما امروز برای ورود عزیزانی است که در دوران دفاع مقدس و در عملیات کربلای چهار جانفشانی کردند.

فرماندار گرگان ادامه داد: موقعیت زمانه در دوران هشت سال دفاع مقدس به گونه‎ای بود که در عملیات کربلای چهار نیاز بود که یک عملیات آبی و خاکی اتفاق بیفتد.

خاکی با بیان اینکه در آن دوران نیروهای تصمیم‎ گیرنده جنگ به این نتیجه رسیده بودند که باید با یک عملیات بزرگ تکلیف جنگ مشخص شود، افزود: عملیات کربلای چهار در آن دوران در حالی برنامه‎ریزی شد که رزمندگان ما تجربه کافی برای عملیات آبی و خاکی مشترک نداشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما باید از سه اروندعبور می‎کردند چرا که در منطقه عملیاتی رود اروند چند شاخه شده بود، افزود: رزمندگان ما در آن روز‎ها برای آماده شدن عملیات در هوای سرد زمستانی روزی سه بار عبور از اروند را تمرین می‎کردند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه عملیات کربلای چهار باعث عملیات‎های موفق چون کربلای پنج شد، گفت: در  عملیات کربلای چهار رزمندگان ما امکانات و لباس غواصی به اندازه کافی نداشتند و با ایثار دلاوری کردند و ما امروز میزبان این شهدا هستم.

خاکی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال و تکریم از شهدای خط‎شکن و غواص یک مراسم اعتقادی است که از باورهای ما منشأ می‎گیرد.

وی به فضاسازی شهر گرگان برای ورود شهدا غواص تاکید کرد و افزود: فضاسازی از شب گذشته آغاز شده و 50 بنر در سطح گرگان نصب شده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه باید از توان هیئت‎های مذهبی و تشکل‎های مردمی در استقبال از شهدا به کارگیری شود، بیان داشت: آگاه سازی مردم نسبت به برگزاری مراسم در دستور کار قرار بگیرند و برنامه‎ها استقبال به همه دستگاه‎های استان صادر شود.

برنامه‌های استقبال از 13 شهید غواص خط‎شکن در گلستان

14 مرداد ماه 13 شهدای گمنام غواص و خط‌شکن وارد گلستان خواهند شد و این استان افتخار میزبانی 13 شهید غواص و خط‎شکن دوران دفاع مقدس از مناطق عمومی شلمچه را دارد.

هم اکنون 101 شهید گمنام در 25 نقطه استان گلستان مدفون شده‎اند، هم اکنون افتخار خادمی و میزبانی شهدای غواص برای مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان گلستان فراهم شده است حال و هوایی معنوی که به برکت ورود این شهیدان بزرگوار در استان حاکم شده است از طریق مشارکت‎های مردمی تلاش می‎شود برگزاری مراسم‎های تدفین، استقبال، تکریم و تشییع پیکر این شهدا به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

بعد از ابلاغ ماموریت به سپاه نینوا استان گلستان در راستای تدفین13  شهید خط‌شکن «ستاد استقبال و تکریم از شهدای گمنام در استان گلستان» تشکیل شد و ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان به دنبال این بوده است که همه شهرستان‎های استان از معنویت شهدا فیض ببرند.

مقام معظم رهبری در 26 خردادماه شهدای غواص و خط‌شکن را با جملات «سلام بر دستان بسته و سلام بر پیکرهای آسیب‌دیده» و «دردانه‎های به میهن باز گشته» مورد خطاب قرار داد و لذا «ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان» نیز این جملات را برای نام‌گذاری کاروان شهدای خط‌شکن و غواص در استان گلستان استفاده کرده است.

 14 مرداد ماه 13 شهدای گمنام غواص و خط‌شکن وارد گلستان خواهند شد و شهر گمیشان نخستین میزبان کاروان «در دانه‎های دست بسته» است و از ساعت هشت صبح پنج‌شنبه 15 مردادماه مردم شهیدپرور این شهرستان میزبان شهدا خواهند بود.

در همان روز از ساعت 11 تا 13 شهرستان بندرترکمن و عصر از ساعت 18 تا 20 مردم شهیدپرور شهرستان کردکوی با برگزاری مراسم‎های مختلف از شهدای گمنام استقبال خواهند کرد.

برای اسکان کاروان «در دانه‎های دست بسته» از سوی «ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان» شهرستان علی‌آبادکتول در نظر گرفته شده است، از ساعت 9 تا 12 روز 16 مردادماه مردم گرگان از شهدای خط‌شکن و غواص تکریم خواهند کرد و عصر آن روز به صورت گذری شهرستان‎های خان‎ببین و دلند شهدای گمنام را میزبانی می‎کنند.

مقصد بعدی شهدای گمنام را در روز جمعه 16 مردادماه شهرستان رامیان خواهد بود و از ساعت 15 تا ساعت 17:30 دقیقه مردم رامیان می‎توانند از شهدای گمنام بهره‎مند شوند و شب جمعه از ساعت 18 تا 20 شب شهرستان آزادشهر میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

 صبح روز شنبه شهرستان مینودشت و عصر همان روز گالیکش و کلاله میزبان شهدا خواهند شد.

مراسم وداع با شهدای گمنام و خط‌شکن به صورت متمرکز در گرگان برگزار می‎شود، از روز یکشنبه 18 مردادماه از ساعت 9 تا 12 مردم شهیدپرور شهرستان مراوه‎تپه میزبان کاروان «دردانه‎های دست بسته» خواهند بود و عصر همان روز نیز از ساعت 19:30 تا 23 مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان گرگان خواهیم داشت.

سردار «رمضان شریف» معاون روابط عمومی کل سپاه و «حاج صادق آهنگران» مهمانان ویژه ما در این مراسم هستند.

تشییع پیکر شهدا در صبح روز 19 مردادماه و از روبروی معراج شهدا آغاز می‎شود، و شهرهای اینچه‎برون، قرق، انبارالوم و نوکنده محل‎هایی است که تاکنون برای تدفین شهدای گمنام مشخص شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار