نگارستان ایران میزبان شهدای غواص خط‌شکن

چه شکوهی، آری با ورود گل‎های بهشتی شهرم به گلستان تبدیل شد بوی عطر ایثار و شهادت در آسمان نگارستان ایران پیچید و مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان عاشقانه آمدند تا رزمایش بزرگ فرهنگی خلق شود.

گلستان با حضور دردانه‎های غواص صحنه رزمایش فرهنگی شد

به گزارش گلستان 24 مردم شهیدپرور استان گلستان، بسیجیان، پاسداران، خانواده‎های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، زن و مرد، پیر و جوان همه و همه آمدند تا با کاروان دردانه‎های دست بسته وداع کنند، خوش آمدید سروقامتان خوش ‎آمدید ولایتمداران عاشق، خوش‎آمدید دلدادگان حضرت دوست.

گلستان با حضور دردانه‎های غواص صحنه رزمایش فرهنگی شد

دردانه‎های شهید چه شد که بعد از این همه سال آمدید، چه شد که با دستان بسته آمدید، چه رمزی در آمدنتان نهفته است و هزاران اما و اگری که می‎توان پرسید، می‎دانم آری می‎دانم آمدید که ما غرق نشویم، آمدید تا یک نهیب به خود بزنیم و به همدیگر تذکر بدهیم و با خود مرور کنیم این بار دردانه‎های دست بسته حامل چه پیامی هستند.

به کارنامه اعمالمان کمی بیشتر رجوع کنیم نکند فردای قیامت شرمنده شهدا باشیم؛ شهدایی که رفتند تا ما با عزت زندگی کنیم؛ دستانشان بسته شد تا دستمان را با عزت بالا بگیریم.

شامگاه گذشته مردم ولایتمدار گرگان چه زیبا به استقبالتان آمدند و شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس را با ندای یا حسین پذیرایی کردند، نگارستان ایران یکبار دیگر در مصلای وحدت صحنه شور و شعور بود، صحنه بصیرت بود، صحنه دلدادگی به آرمان‎های امام و انقلاب اسلامی و صحنه ولایتمداری؛ باید آفرین گفت به مردم خوب این سرزمین.

13 دریادل؛ 13 خط‎شکن؛ 13 شهید گمنام به گلستان خوش ‎آمدید، اشک‎های منتظر بی‎قرار رهایی‎ هستند، یکی زیر لب یا حسین می‎گوید و نجوای دلش را آرام آرام با شما در میان می‎گذارد و دیگری فریاد لبیک یا حسین را از ته دل برمی‎آورد؛ خدایا اینجا چه خبر است، به راستی نمی‎توان این لحظه‎های ناب را قلم زد.

مراسم متمرکز وداع استانی با اینکه از ساعت 19:30 دقیقه یکشنبه اعلام شده بود، اما مردم نگارستان ایران سرازپای نشناخته و از ساعت‎ها قبل خود را به مصلای وحدت گرگان رساندند، جای سوزن انداختن در داخل مصلای گرگان نبود و عده‎ای مجبور شدند تا در صحن مصلی سرپا منتظر بمانند.

وداع با شهدای غواص در گرگان

*شهدا همواره تحول‌آفرین هستند

زینب که دختر یک جانباز شیمیایی است، می‌گوید: شهدا راهنمایان و ستون‎هایی مطمئن هستند که دشمنان بیگانه به برکت وجود آنها هرگز به خود اجازه نمی‎دهد به خاک این مرز و بوم تعرض کنند.

وی با بیان اینکه شهدا همواره تحول آفرین هستند، می‎افزاید: شهدا نویدبخش تحول جدی در عرصه‎های فرهنگی و اجتماعی هستند که به ما هویت می‎دهند آنها دست به دست هم داده‎اند تا ایمانمان را قوی کنیم و احساس تکلیف داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم این انقلاب به آسانی به دست نیامده است.

به سراغ مادری می‎روم که دو فرزند کوچکش را به همراه آورده است تا از کودکی رسم جوانمردی بیاموزند، سهیلا محمدی می‎گوید: امروز یکی دیگر از بهترین لحظات عمرم است چون می‎بینم با آمدن شهدا هر کس به نوعی تلاش می‎کند تا خود را مهیای حضورشان کند همه می‎دانند که شهدا به گردنشان حق دارند.

وداع با شهدای غواص در گرگان

*دشمن از این اجتماع عظیم فرهنگی می‎هراسد

علی سهرابی جوان 22 ساله گرگانی که به همراه دوستانش در مراسم وداع با شهدا شرکت کرده است، می‎گوید: آمده‎ام از شهدا درس بگیرم، قلبم را به نور معرفتشان جلا دهم و سرباز خوبی برای ولایت باشم.

این جوان گرگانی اضافه می‌کند: دشمن از این اجتماع عظیم فرهنگی می‎هراسد، وقتی می‎بیند سرمایه‎هایی که برای از بین بردن تفکر اسلامی و نسل جوان هزینه کرده است در یک لحظه به باد می‎رود؛ دشمن باید بداند جوان ایرانی با فرهنگ علوی و حسینی خو گرفته و این فرهنگ تا ابد جاودانه است.

وی ادامه می‌دهد: آمده‎ایم تا با شهدا عهدی تازه کنیم و به آنها بگوییم اگر دشمنان دستانتان را بستند تا راهتان را متوقف کنند کور خوانده‎اند چراکه این راه تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد و ما جوانان نمی‎گذاریم خونتان پایمال شود.

استقبال از شهدای غواص در استان گلستان

صحنه‎های عشق به شهدا در مصلای وحدت گرگان به چشم می‎خورد که نه می‎توان آن را در صفحه سپید کاغذ نشان داد و نه اینکه احساسات پاک مردم شهیدپرور استان گلستان را به تصویر کشید.

سیل جمعیت دور تابوت‎های شهدای غواص حلقه زده و از آنها می‎خواهند که برایشان دعا کنند، مادر شهیدی می‎گفت، شهدا سلام مرا به پسرم ابوالفضل برسانید، دیگری می‎گفت شهدا شفاعتمان کنید، یکی صلوات بر لب داشت، یکی عاقبت‎بخیری می‎خواست و دیگری ثابت‎قدم ماندن در رکاب ولایت و انقلاب اسلامی را طلب می‎کرد؛ اینجا هر کس با زبان دل با شهدا سخن می‎گوید.

ارسال نظر

آخرین اخبار