مدیر بنیاد ایرانا و عضو هیئت داوران جشواره سراسری رضوی:

این جشنواه دربخش داوری مشکل دارد و من از روند داوری آثار راضی نیستم. نگاه گروه داروان به طرح ها یک نگاه بالا به پایین و سطح توقع آنان از آثار بسیار بالا است. امیدواریم که این موضوع در روز های آتی جشنواره حل شود.

از روند داوری آثار راضی نیستم/ یک سوم از آثار از کیفیت خیلی بالایی برخوردار بود

پیمان یعقوبی، مدیر بنیاد ایرانا و عضو هیئت داوران جشواره سراسری رضوی در بخش بازی های رایانه ای، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به این که مدیر کل فرهنگ و ارشاد  استان برگزار کننده اصلی این جشنواره است، می گوید: این جشنواره حدود هشت ماه است که استارت خورده است. فراخوان با کمی تاخیر در اردیبهشت ماه منتشر شد. اما با این اوصاف استقبال خوبی از جشنواره به عمل آمد.

یعقوبی ادامه می دهد: در بخش بازی های رایانه ای 25 طرح از استان های مختلف ارسال شد که تا 15 مرداد ماه فرصت داشتند طرح ها را ارسال کنند. داوری اولیه انجام شده و در مراحل اولیه داوری نهایی هستیم، 21 یا 22 مرداد ماه، طرح های برتر انتخاب خواهند شد. اختتامیه این جشنواره هم در روز 25 مرداد ماه برگزار می شود.

 پیمان یعقوبی جشنواره بازی های رایانه ای گلستان1

وی با تاکید بر این که ششمین سالی است که صنعت بازی های رایانه ای را در ایران شروع کردیم می گوید: در این شش سال جشنواره ای که بزرگ و حرفه ای باشد نداشتیم. طرح ها تولید شده است اما نه بازار فروش آن را داشتیم و نه جشنواره خوبی برگزار کردیم. به همین دلیل تولید کنندگان بازی ها، به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت در ایران، به همین جشنواره ها دل خوش کرده اند که با شرکت در  آن ها و برنده شدن بتوانند با یک شرکت برای پخش، قرارداد ببندند. همه جشنواره ها در ایران استقبال خوبی دارند.

این طراح بازی های رایانه ای، درباره کیفیت طرح های ارسالی به جشنواره می گوید: حدود یک سوم طرح های ارسالی به جشنواره آماتور بودند. باید به بازی ساز این حق را بدهیم که با وجود وقت کمی که بعد از فراخوان داشته و محدودیت موضوع جشنواره به بخش های نبوی، علوی و رضوی، کیفیت بازی ها کاهش یابد.

 پیمان یعقوبی جشنواره بازی های رایانه ای گلستان12

وی ادامه می دهد: یک سوم دیگر از طرح ها قابل قبول بود، اما باز هم جای کار دارد و یک سوم آن ها از کیفیت خیلی بالایی برخوردار بود. از بین همه طرح ها 3 یا 4 طرح بسیار عالی بود که اگر زمینه ورودشان به بازار فراهم شود با استقبال خوبی مواجه خواهند شد.

پیمان یعقوبی درباره کارگاه آموزش بازی های رایانه ای می گوید: این کارگاه در 28 تیر ماه شروع به فعالیت کرد و من در این کارگاه مدرس بودم. جدا از موضوعات آکادمیک، بیشتر سعی شد روی بخش عملی کار شود و تقریبا می توان گفت یک کارگاه استعداد یابی بود. هدف این کلاس، طراحی بازی پرنده های خشمگین بود که در خروجی آخر کلاس، هم خروجی رایانه ای و هم خروجی موبایل این بازی را در مراحل آزمایشی گرفتیم.

 پیمان یعقوبی جشنواره بازی های رایانه ای گلستان13

پیمان یعقوبی که یکی از اعضای گروه 5 نفره داوران این جشنواره است درباره روند داوری بازی ها می گوید: این جشنواه دربخش داوری مشکل دارد و من از روند داوری آثار راضی نیستم. نگاه گروه داروان به طرح ها یک نگاه بالا به پایین و سطح توقع آنان از آثار بسیار بالا است. امیدواریم که این موضوع در روز های آتی جشنواره  حل شود.

ارسال نظر

  • امیرخانی
    0

    #من_هم_ناراضی_هستم.
    به قول آقای ظریف اسبتون رو وسط مسابقه عوض نکنید.
    وقتی جشنواره برگزار می کنید،جایزه هاش رو هم بدید.

  • حسین علی بیکی
    0

    تاسف آوره،تا کی باید شاهد بی توجهی به استعداد های کشورمون باشیم

  • معبر سایبری فندرسک
    0

    برادر یعقوبی عزیز سلام.
    خدارو شکر افراد لایقی مثل شما دوست عزیزم بر روند داوری نظارت دارین.
    امیدوارم همواره موفق و پیروز باشید.
    بنده قبلا در بخش رسانه های دیجیتال شرکت کرده بودم. به نحوی داوری بیش از حد به بعضی از افراد دست و دلبازی کرده بودن.

آخرین اخبار