ابوالقاسم حسام، فعال فرهنگی شهرستان آزادشهر :

مسئولین هم در خانه خود جوانانی دارند که نسبت به آن ها دغدغه مند هستند.طوری از جوانان کشور حمایت کنند که از جوانان خود می کنند.

فرصت ها به راحتی ها از دست می رود و مسئولین هیچ حمایتی از جوانان نمی کنند

ابوالقاسم حسام، فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزادشهر و مداح اهل بیت (س)، در گفت و گوی اختصاصی با گلستان24، از دغدغه اش برای جوانان استان می گوید:

 

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

سلام. ابوالقاسم حسام هستم. 23 ساله و دانشجوی رشته عمران.

 

در حال حاضر مشغول به چه کار فرهنگی هستید؟

از مداحان هیئات مذهبی گرگان هستم. در پایگاه بسیج، عضو شورای پایگاه و و از اعضای شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی هئیت امام رضا(ع) هستم. در آزادشهر نیز فرماندهی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزادشهر را بر عهده دارم.

ابواقاسم حسام آزادشهر مسئولین فرهنگی3

چه شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

ما در محله ای بزرگ شدیم که دغدغه فکری آنجا فرهنگی سازی بود. از زمانی که مقام معظم رهبری هم فرمودند که فرهنگ را خود جوانان باید بسازند، وظیه خود دانستیم که با کمک بزرگتر ها به کار فرهنگی رو آوردیم.

 

چه کارهای فرهنگی در سطح استان انجام دادید؟

در پایگاه بسیج استان، به جذب بسیجیان و در محلات نیز به برگزاری مراسمات مذهبی در قالب هیئات مذهبی پرداختیم. همچنین برگزاری اردوهای مذهبی به قم و مشهد هم از دیگر کارهایی است که انجام می دهیم.

ابواقاسم حسام آزادشهر مسئولین فرهنگی5

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

در استان ستاد های فرهنگی متعددی نیاز داریم. موضوعاتی مثل اشتغال زایی جوانان ، حجاب بانوان در دانشگاه ها ، حمایت مالی از ورزش کار های جوان استان بیشتر از این باید مورد توجه قرار گیرد.

دشمن خیلی کار می کند. اما ما خیلی عقب هستیم. او در جوانان ما رخنه کرده است و عمکرد ما بسیار ضعیف است.

ابواقاسم حسام آزادشهر مسئولین فرهنگی2

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

حمایت مسئولین بسیار ضعیف است. برای برگزاری یک مراسم عزاداری ساده، باید به صد مسئول زنگ بزنیم تا اسپانسر مالی پیدا کنیم اما در آخر هم موفق نمی شویم. بیشتر حمایت های مالی ما از اسپانسر های مردمی است. فرصت ها به راحتی ها دست می رود و مسئولین هیچ حمایتی نمی کنند.

وقتی جوانان ما هیچ لذت و حمایتی در فعالیت های فرهنگی شان نبینند، سراغ کار های دیگری خواهند رفت.

ابواقاسم حسام آزادشهر مسئولین فرهنگی1

رابطه شما با مطالعه چطور است؟ لطفا یکی از کتاب هایی که خوانده اید را برای مطالعه به هم استانی ها معرفی کنید.

کتاب یک دوست واقعی است. حتی قدرت بیان افراد هم به میزان مطالعه آن ها بستگی دارد. خودم خیلی مطالعه می کنم و همیشه به دوستان هم پیشنهاد می کنم که وقتشان را با مطالعه بگذرانند.

من کتاب های شهید مطهری را پیشنهاد می کنم. مخصوصا کتاب "حمکت ها و اندزها"ی این شهید بزرگوار است که در آن با زبان ساده حرف های بیان کرده است که به جوان های ما بسیار کمک می کند گلیم خود را به راحتی از آب بیرون بکشند.

ابواقاسم حسام آزادشهر مسئولین فرهنگی4

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

همه تلاش و هم و غم خود را در مسیر فرهنگ سازی جوانان می گذاریم. دشمن ماه ها وقت می گذارد تا با یک بازی یا یک فیلم و مستند، در جوانان ما رخنه کند و بین آن ها و دینشان فاصله بیاندازد.

 

حرف آخر؟

حرف من با مسئولین بزرگوار است . آن ها هم در خانه خود جوانانی دارند که نسبت به آن ها دغدغه مند هستند. حرف من این است که نسبت به همه جوانان کشور احساس مسئولیت کنند و آن ها را همچون جوانان خود ببینند.

آن ها نسبت به مردم مسئولند، پس طوری از جوانان کشور حمایت کنند که از جوانان خود می کنند. جوانان ما حیف هستند. حق آن ها خیلی بیشتر از این هاست.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار