جستجوی هویت در خارج از وطن باعث شده است تا بسیاری از لاتینی تبارها به اسلام روی بیاورند و اظهار داشته‌اند که اسلام باعث شده است تا هویت پیدا کنند وزندگی آن‌ها برمدار نظم قرار گیرد.

لاتینی‌ها هویت خود را در اسلام پیدا کردند

 به گزارش گلستان 24 :جستجوی هویت در خارج از وطن باعث شده است تا بسیاری از لاتینی تبارها به اسلام روی بیاورند و اظهار داشته‌اند که اسلام باعث شده است تا هویت پیدا کنند وزندگی آن‌ها برمدار نظم قرار گیرد.

استفانی لوندونو، کسی که کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بین‌المللی فلوریدا دریافت داشته است در این خصوص می‌گوید: اسلام دنیای آن‌ها را در شبکه‌ای روشن ازآنچه انجام آن درست و حلال است و آنچه انجام آن اشتباه و حرام است، قرار داده است و قرآن یک کتاب راهنما است که به شما می‌گوید دقیقاً چه بپوشید، چه بخورید، چه بشورید، چه رفتاری داشته باشید و چه زمانی عبادت کنید.

در طول دهه‌های گذشته جمعیت فزاینده‌ای از آمریکای لاتینی‌ها به اسلام روی آوردند. بر اساس آمار تخمینی که نهاد whyislam.org اعلام کرده است؛ حدود 6% آمریکایی‌های مسلمان، لاتینی هستند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

علی رغم آنکه هیچ آمار رسمی وجود ندارد اما ایالات‌متحده‌ی آمریکا بر این باور است که این جامعه، خانه‌ی 7 میلیون مسلمان هست. به‌علاوه یک‌دهم تازه‌مسلمانانی که در آمریکا متولدشده‌اند از اسپانیایی تبارها می‌باشند که این میزان رو به افزایش است.

شورای مسلمانان آمریکایی تعداد مسلمانان لاتین در ایالات‌متحده‌ی آمریکا را 200،000 نفر در سال 2006 اعلام کردند و بیشترین جمعیت مسلمانان لاتینی تبار در مناطقی با بیشترین تمرکز جمعیتی لاتینی‌ها مانند نیویورک سیتی، شیکاگو، لس‌آنجلس و میامی می‌باشد؛ اما همچنان کالیفرنیا شهری با بیشترین جمعیت مسلمانان لاتینی است.

زن امریکا

برای برخی از لاتینی‌ها، پذیرش اسلام به دنبال مهاجرت آن‌ها به آمریکا و از دست دادن هویت خود صورت گرفت. گرسیا توررس که چهار سال پیش از کوبا به میامی مهاجرت کرد اظهار می‌دارد که بعد از مهاجرت به دلیل اینکه او و همسر و فرزندش هیچ‌کسی را در میامی نمی‌شناختندبه‌شدت احساس بیگانگی می‌کردند تا اینکه با جامعه‌ی مسلمانان لاتینی آشنا می‌شوند و به دنبال آن اسلام آشنا می‌گردند و مسلمان می‌شوند.

وی اضافه می‌کند: درحالی‌که برخی زنان مسلمان به دلیل شرایط سخت از پوشش حجاب استفاده نمی‌کردند، من آن را پذیرفتم، زیرا زمانی که شما در پوشش حجاب با مردم مواجه می‌شوید آن‌ها به شما احترام می‌گذارند و حس متفاوت بودن به شما دست می‌دهد. این شگفت‌انگیز است

ارسال نظر

آخرین اخبار