با کاروان زیر سایه خورشید

خدام حرم رضوی که چند روزی است در قالب کاروان زیر سایه خورشید به گلستان سفر کرده اند، صبح پنجشنبه با حضور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به رسم سنت دیرینه غبارروبی حرم امام رضا (ع) مزار شهیدگمنام را دراین واحد آموزش عالی غبارروبی و عطر افشانی کردند.

حضور خدام رضوی در آیین غبار روبی مزار شهید گمنام علوم کشاورزی گرگان

به گزارش گلستان24، خدام رضوی که پرچم متبرک بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) را به همراه دارند، برای هشتمین بار به استان گلستان سفر کرده اند.
اعضای این که به مناسبت دهه کرامت (میلاد حضرت معصومه تا ولادت امام رضا (ع) در گلستان حضور یافته اند، همچنین امروز در مراسمی با حضور کارکنان ، اساتید و جمعی از دانشجویان این دانشگاه نیز شرکت کردند.

حضور خدام رضوی در آیین غبار روبی مزار شهید گمنام علوم کشاورزی گرگان
در این مراسم حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های گلستان در سخنانی ضمن خوشامدگویی به این کاروان، مطالبی در خصوص جایگاه ائمه (ع) و ارادت ، ولایت پذیری و ولایت مداری مردم بیان کرد.
اعضای این کاروان قرار است تا ساعاتی دیگر در مراسم استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس رضوی که در محل استانداری گلستان و با حضور استاندار و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار شود، نیز شرکت کنند.
همچنین یک گروه از اعضای این کاروان به همراه پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) در مراسم استقبال مردمی در روستای نصرآباد گرگان حضور یافتند.
کاروان دوم قرار است تا لحظاتی دیگر در روستای قرن آباد گرگان نیز ضمن حضور در مراسم استقبال از پرچم متبرک رضوی در آیین غبار روبی و عطرافشانی امامزاده طیب این روستا شرکت کند.
حضور در جمع مداحان و کانون های فرهنگی مذهبی استان گلستان و بند نسوان ندامتگاه امیرآباد گرگان از دیگر برنامه های این کاروان است.
مراسم استقبال رسمی از کاروان زیر سایه خورشید نیز عصر امروز پنجشنبه( 18.30 ) در میدان وحدت گرگان برگزار می شود.
کاروان زیر سایه خورشید متشکل از چهار خادم حرم امام رضا (ع) و دو روحانی به همراه دو پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از 26 مرداد ماه وارد گلستان شده اند و تاکنون در شهرهای شرقی استان حضور یافته اند.
برنامه های این کاروان فردا با حضور در مصلی بندرگز و دیدار با امام جمعه این شهرستان به پایان خواهد رسید، هرچند امشب (پنجشنبه شب) نیز مراسمی با حضور اعضای کاروان زیر سایه خورشید در سقاخانه کردکوی برگزار می شود./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار