سید مصطفی محمدی، در مصاحبه با گلستان24،

امیرالمومنین(ع) با خانواده خودشان اینگونه رفتار می کردند و در اجرای عدالت با هیچ کس تعارف نداشتند

علی (ع) در اجرای عدالت با هیچ کس تعارف نداشت/ عاملین فتنه88 در فکر آغاز فتنه جدید

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی محمدی، امام جمعه شهرستان بندرگز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره اجرای عدالت امیرالمومنین (ع) حتی برای اعضای خانواده اش می گوید: امام علی (ع) در اجرای عدالت برادر، فرزند و فامیل نمی شناخت. میلیاردها درهم و دینار در اختیار امیرالمومنین بود اما دخترش یک دستبند نداشت که به دستش ببندد.

وی ادامه می دهد: « دختر امیرالومنین (ع) نزد ابورافع، خزانه دار ایشان می آید و از وی تقاضای یک دستبند به صورت عاریه مضمونه  می کند. عاریه ای که ضامن است اگر مشکلی برای دستبند پیش آمد اصل آن را به خزانه برگرداند.

امیر المومنین روز عید این دستنبد را در دست دخترش می بیند و از وی می پرسد که از کجا آورده است. دختر می گوید که از ابورافع بصورت عاریه گرفته است. امیرالمومنین (ع) دستور می دهند که ابورافع را خدمت ایشان بیاورند. ایشان از دور که ابورافع را می بینند، میگ ویند ابورافع چرا به مسلمین خیانت کردی؟ ابورافع با تعجب می پرسد من چه خیانتی کردم؟ امیرالمومنین(ع) می گوید چرا دستبند بیت المال را به دخترم عاریه دادی؟ آیا اگر دختر غیر علی هم بود به او عاریه می دادی؟

گفت علی جان این عاریه، عاریه مضونه بود که اگر شکست یا از بین برد اصل آن را پس بدهد. امام علی (ع) فرمود، تو چون این دختر، دختر علی بود برایش حساب ویژه ای باز کردی؟ اگر این عاریه مضمونه نبود، دست تو را قطع می کردم.»

محمدی بندرگز مهدی هاشمی

محمدی با بیان این که امام علی (ع) در اجرای عدالت این گونه بودند، می گوید:  حتی زمانی که برادرش عقیل هم تقاضای بیش از سهم بیت المال را کرد فرمودند: در این نزدیکی یک کاروان هست، بیا برویم از آن دزدی کنیم. عقیل گفت من نگفتم که دزدی کنیم، از بیت المال به من بده! فرمودند هیچ فرقی ندارد و این دزدی از کل مسلمانان است. ایشان آهنی را گداخته کرده و به دست عقیل نزدیک می کنند. عقیل دستش را می کشد و می گوید علی داری مرا می سوزانی؟ فرمودند که این سوختن دنیاست و سوختن آخرت بدتر از این است.

امام جمعه بندرگز با تاکید بر این که امیرالمومنین(ع) با خانواده خودشان اینگونه رفتار می کردند و در اجرای عدالت با هیچ کس تعارف نداشتند می گوید:  امروز اشخاصی هستند که اختلاس کردند ، جرم های بزرگی مرتکب و محکوم شدند. آن ها از یک سو سعی می کنند خودشان را تبرئه کنند و از سوی دیگر می خواهند این محکومیت را از بین ببرند و منتظر آزادی این مجرم هستند.

محمدی بندرگز مهدی هاشمی

وی ادامه می دهد: این می تواند آغاز یک فتنه جدید باشد. این کسانی که امروز بر علیه نظام صحبت می کنند در گذشته یا عاملین فتنه بودند و یا ساکتین و مسببین فتنه. امروز هم می توانند همان فتنه را ادامه دهند. کسانی که در فتنه88 دستور آشوب می دهند و امروز می گویند انقلاب از اوین شروع شد، فکر آغاز یک فتنه جدید را در سر دارند. مردم باید هوشیار باشند. نظام بیمه شده است و این ها تاثیری ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار