بعد از بسته شدن پرونده هایشان در دادسرای فرهنگ و رسانه؛

گروه کنسرت خنیا را به نام این خواننده زن می شناسند و همه برای شنیدن صدای وی به کنسرتش می روند. کنسرت هایی که در خیلی از موارد مختص زنان نیست.

فعالیت مجدد خوانندگان زن + فیلم

به گزارش گلستان24، خوانندگی و تک خوانی زنان که مدتی قبل به دلیل اعتراض های گسترده مراجع عظام تقلید و مردم به وزارت ارشاد در حالت سکوت رفته بود بار دیگر بعد از بسته شدن پرونده های قضایی شان در دادسرای فرهنگ و رسانه، جان گرفته و خوانندگان زنی که در جشنواره موسیقی فجر به دستور مراجع امنیتی حتی اجازه حضور روی سن را پیدا نکردند از کنسرت های پیش رو سخن می گویند!

«پری ملکی» که سرپرستی گروه «خنیا» را بر عهده دارد و این گروه در اکثر اجراها برای عموم روی سن رفته و صرفا مخصوص بانوان نبوده است، به همراه یک یا دو خواننده زن به اجرا پرداخته و نامش را همخوانی می گذارد، در تجربیات کاری خود ثابت کرده است که به تک خوانی می پردازد و اگر هم جمع خوانی ای در کار باشد صدای پری ملکی غالب بر دیگران است و اصلا گروه کنسرت را به نام این خواننده زن می شناسند و همه برای شنیدن صدای وی به کنسرتش می روند، اخیرا مصاحبه ای را با یکی از سایت های موسیقی انجام داده و از تلاشش برای پرورش خواننده سخن گفته است!

وی آموزشگاه موسیقی ای راه اندازی کرده و در حال حاضر مشغول آموزش خواننده است! پری ملکی که اخیرا «فاروق کسمایی» را به گروهش اضافه کرده و با وی به اجرای کنسرت می پردازد تا مدعی جمع خوانی باشد از کنسرت جدیدش در تالار رودکی در شهریور ماه خبر داده است.

این خواننده زن در حالی به اجرای اثر می پردازد که در همه کنسرت هایش همواره صدای وی غالب بوده است. دکتر حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینباره می گوید: معیار در دولت قبل این بود که اگر جمع خوانی و همخوانی صورت می گیرد، اولا حداقل ۲ مرد خواننده حضور داشته باشند و در ثانی صدای زن اصلا غالب نباشد و از طرفی خواندن یک مرد و یک زن به معنای همخوانی نیست و این مدل در دولت یازدهم ابداع شده است.

حال توجهی به گوشه ای از چهچه زدن های پری ملکی در کنسرت خنیا خود گویای این است که وی چگونه به اسم کنسرت همخوانی صدای خود را به گوش مخاطب می رساند./شهدای ایران

 

فعالیت مجدد خوانندگان زن + فیلم

فیلم/ تکخوانی زنان در تالار وحدت ـ دانلود

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار