یکی از راههای یاری رسانی به حضرت ولی عصر(عج) است و این نوع؛ نصرت و یارى کاملى نسبت به وجود مبارک ایشان است، بواسطه آن که هرگاه امر به معروف و نهى از منکر با شرایط مقررّه آن واقع شود؛ آثار زیادى چه از نظر ظاهرى و چه از نظر باطنى از آن ظاهر مى‌شود .

امام زمان(عج) را چگونه یاری کنیم؟

 به گزارش گلستان24، امر به معروف و نهى از منکر است، یکی از راههای یاری رسانی به حضرت ولی عصر(عج) است و این نوع؛ نصرت و یارى کاملى نسبت به وجود مبارک ایشان است، بواسطه آن که هرگاه امر به معروف و نهى از منکر با شرایط مقررّه آن واقع شود؛ آثار زیادى چه از نظر ظاهرى و چه از نظر باطنى از آن ظاهر مى‌شود .

امام زمان(عج) را چگونه یاری کنیم؟

اما آثار ظاهرى این است که: با امر به معروف و نهى از منکر، کسى که اهل معصیت و گناه است یا بطور کلى آن گناه را ترک مى‌کند و یا کمتر انجام مى‌دهد، یا موجب کمى جرأت او مى‌شود؛ خصوصاً براى گناه در آشکارا، و همچنین بوسیله امر به معروف کسانى که تارک واجبات و معروفات بوده‌اند؛ آنها را بجا مى‌آورند.

و فایده دیگر آن که: دیگران دفع مى‌شوند، یعنى دیگر جرأت بر اقدام به گناهان و ترک واجبات را پیدا نمى‌کنند .

و این دو جهت موجب ثبات احکام و اقامه فرائض و اعلام دین مى‌شود، و وسیله نشر و ظهور آنها مابین بندگان مى‌گردد، زیرا هرگاه بنا شد عدّه‌اى آنها را انجام داده و بر آنها مواظبت داشته باشند؛ عده دیگر هم قهراً تأسّى و تبعیّت مى‌کنند، و عده‌اى هم متذکر مى‌شوند .

 

آثار باطنی امر به معروف و نهی از منکر

و اما آثار باطنى: آن که موجب نزول برکات و فیوضات الهى مى‌شود، و سبب دفع و رفع بلیّات و نقمات مى‌گردد .

 

و در این آثار ظاهرى و باطنى کیفیّاتى از نصرت حاصل مى‌شود که ذیلا بیان مى‌کنیم:

آثار ظاهرى این امر این است که اقامه واجبات و استحکام آن و امثال آنها امورى است که راجع به وجود مبارک امام(علیه‌السلام) است، پس هر کس موفق در جهتى از آن جهات گردد؛ البته ایشان را نصرت و یارى نموده است .

 

و آثار باطنى این امر این است که، چون برکات و فیوضات الهى به یمن وجود مبارک امام(علیه‌السلام) مى‌باشد، پس هر کس وسیله شد در رفع موانع آن و سبب ظهور آنها شد؛ امام را در ظهور آثار وجود مبارک ایشان نصرت و یارى کرده است، و این یارى در جهت عزّ و شرف ایشان مى‌باشد، و نیز نصرت ایشان است نسبت به وابستگان و شیعیان که منتفع به آن برکات مى‌شوند.

و اما در دفع نقمات و بلیاّت؛ پس آن حضرت را در دفع ضرر دنیوى از دوستان ایشان یارى کرده است؛ و نیز در دفع ضرر اُخروى که به جهت ترک معاصى و انجام واجبات از عذاب آخرت نجات مى‌یابند و مبتلا به آنها نمى‌شوند .

 

کتاب شیوه‌هاى یارى قائم آل محمد(علیهم‌السلام)/ میرزا محمدباقر فقیه ایمانى.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار