شیخ محمود نوری، در مصاحبه با گلستان24،

از این روش به جای سبک سنتی تبلیغی قدیمی استفاده می کنیم. این لوگو گفتمانی کوتاه ۱۵دقیقه ای است که درمسجد، بین نمازگزاران و امام جماعت، که بنده هستم برگزار می شود.

اجرای لوگوی فرهنگی "خداچه می گوید" در مسجد ابالفضل (ع)/ برای رشد فرهنگ یک حرکت عاشورایی نیاز است

شیخ محمود نوری، فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول و امام جماعت مسجد ابالفضل(ع) مهدی آباد، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که رشد فرهنگ در استان گلستان خوب است اما باید بیشتر باشد، می گوید: بنده به استناد مسائل دینی وشرعی معتقد هستم که باید جامعه ای مومن ومتدین داشت. یعنی به جایی برسیم که هرکس با هر پست ، مقام ، منصب وهرشغل، ابتدا به کلام دین احترام بگذارد.

وی ادامه می دهد: به این معنی که معلم, دکتر ,بنا ,کفاش و همه مردم، هنگام شنیدن اذان به اقامه نماز بپردازند. موقع نماز حتی طواف کعبه هم تعطیل هست. این یعنی یک فرهنگ دینی.

شیخ محمود نوری، فرهنگی

محمود نوری درهمین راستا  برای بیان بهتر مسایل دینی و شرعی ازیک لوگوی فرهنگی استفاده کرده است. وی دراین باره می گوید: از این لوگو در مسجد حضرت ابالفضل(ع) مهدی آبادکتول استفاده می کنیم که الحمدلله توانسته توجه خیلی از مردم را جذب کند. این لوگو به نام " خدا چه می گوید" معروف است.

وی در توضیح این لوگوی فرهنگی می گوید: از این روش به جای سبک سنتی تبلیغی قدیمی استفاده می کنیم. این لوگو گفتمانی کوتاه  ۱۵دقیقه ای است که درمسجد، بین نمازگزاران و امام جماعت، که بنده هستم برگزار می شود. در این گفتمان یک مسئله انتخاب شده و نظرات مختلف درباره آن را بیان می کنیم. نظرات مردم را راجع به این موضوع می پرسیم. در آخر جواب مسئله را از بیان خداوند بیان می کنیم. همه نظرات یک طرف و این که خدا در جواب آن چه می گوید. آنجاست که متوجه می شویم همه در برابر خدا هیچ هستیم.

شیخ محمود نوری، فرهنگی

نوری معتقد است که برگزاری گفتگوی اقوام پیرامون اعتقادت مشترک با مسئولین وعلمای استان بسیار لازم است. وی می گوید: مسایل فرهنگی دراستان دارد جای خود را به تبلیغات و عکس وگزارش به مقامات بالادست می دهد و به عمق قضیه که تاثیرگذاری فرهنگ است توجه نمی شود.

امام جماعت مسجد حضرت ابالفضل(ع) مهدی آبادکتول درباره فعالیت های این مسجد می گوید: با استعدادیابی ازبین همه اهل مسجد، افراد برتر انتخاب و مداح، قاری قرآن، مسئول تبلیغات, روابط فرهنگی ودیگر مسئولیت ها از بین همان افراد جذب شدند. همچنین برای بالا رفتن سطح توانایی  آن ها به مسئولین مربوط معرفی شدند.در این خصوص گروه فرهنگی تبلیغی بین الحرمین را نیز تشکیل دادیم که پل ارتباطی مردم بامسجد ماست.

شیخ محمود نوری، فرهنگی

وی می گوید همه نهادها ، ادارات و مسئولین ذیربط, خصوصا حوزه های علمیه و دانشگاه ها دلسوزانه و مشتاقانه به رشد فرهنگ کمک کنند.  اگرمی خواهیم فرهنگمان رشد کند باید یک حرکت عاشورایی کنیم. امام (ره) ، شهدا و رزمندگان ما همین کار را کردند. آن ها انقلابی عاشورایی انجام دادند. باید همچون امام سجاد(ع) وحضرت زینب (س) به تثبیت رشد فرهنگ دینی و سیاسی توامان، جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار