با مجوز وزارت ورزش دولت تدبیر و امید

این روزها اگر سری به سایت وزارت ورزش و فدراسیون اسکیت بزنید می بینید با دعوت از مربی اسپانیایی دوره یک هفته ای آموزش تیم ملی زنان ایران برای بازی پاتیناژ در حال برگزاری است.

آموزش "رقص" با نام "پاتیناژ" در فدراسیون اسکیت + عکس

 به گزارش گلستان 24، اولین باری که نام «پاتیناژ» در ایران آورده شد، راه اندازی سالن پاتیناژ در پدیده شاندیز مشهد بود که در سالنی که از تمام طبقاتش به آن اشراف کامل وجود دارد دختران و پسران به اسکیت روی یخ می پردازند. حالا این روزها پاتیناز با مجوز وزارت ورزش در باشگاه های ورزشی راه اندازی شده و در اقدامی قابل تامل مربیانی به آموزش حرکات بدن (رقص) روی یخ  که تعریف اصلی پاتیناژ است می پردازند.

یخ‌پالیزه یا پاتیناژ نام نوعی ورزش است که با اسکیت روی یخ انجام می‌شود. پاتیناژ را می‌توان به صورت پاتیناژ تک‌نفره و دو‌نفره و گروهی انجام داد. این ورزش شامل کشش و حرکت بدن (همان رقص) همراه با حفظ تعادل است.


آنچه در تصاویر مربوط به پاتیناژ دیده می شود؛ انجام رقص های دو نفره زن و مرد روی یخ است و تا حدی این ورزش یک نوع غربی و اروپایی است که اولین زنی که با لباس روی یخ پاتیناژ حاضر شد تصویرش باعث تعجب رسانه ها گردید.


 

مجوز وزارت ورزش برای پاتیناژ بانوان! + عکس

مجوز وزارت ورزش برای پاتیناژ بانوان! + عکس

 


حال این روزها اگر سری به سایت وزارت ورزش و فدراسیون اسکیت بزنید می بینید با دعوت از مربی اسپانیایی دوره یک هفته ای آموزش تیم ملی زنان ایران برای بازی پاتیناژ در حال برگزاری است.
گویی برای اوین بار در ایران، وزرارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت زنان در ورزش پاتیناژ را که غیر قانونی و غربی بود صادر کرده است.

 

مجوز وزارت ورزش برای پاتیناژ بانوان! + عکس

مجوز وزارت ورزش برای پاتیناژ بانوان! + عکس

 


نکته ای که در این میان قابل توجه بوده این است که در بسیاری از ورزش های اسلامی و ایرانی همچون، کشتی و وزنه برداری و ورزش های باستانی که ورزشکاران قهرمان زیادی هم دارد وزارت ورزش عملا سرمایه گذاری مناسبی انجام نمی دهد و در برخی موارد حتی ورزشکاران این گروه ها که قهرمانان جهان هستند حتی مشکلات تغذیه ای هم دارند اما با دعوت از مربی خارجی برای ورزشی که هیچ سخنیتی با دین و باور مردم و حتی ریشه های ایرانی ما ندارد تمام تلاش خود را برای رواج فساد مصروف می دارند./شهدای ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار