صفرعلی اخلی، در مصاحبه با گلستان24؛

نگاه این فیلم به اسلام، چیزی جدیدی بود و با تماشای آن برداشت های جدیدی نسبت به تاریخ اسلام بدست آوردم.من بعد از تماشای این فیلم برای اولین بار، تحت تاثیر قرار گرفتم و احساس کردم که واقعیت های دیگری از جهان اسلام را مشاهده می کنم.

فیلم "محمد رسول الله" واقعیت های جدیدی از جهان اسلام را ارائه می دهد

صفرعلی اخلی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که فیلم محمد رسول الله یک نگاه اساسی به تاریخ صحیح زندگی پیامبر اکرم (ص) و صدر اسلام دارد، می گوید: این نگاه باعث می شود مردم درقبال تماشای آن مسئولیت خود را بشناسند و هم آن چه را که شنیده و خوانده اند، ببینند و یقین بیشتری برای آنان حاصل شود که آنچه درتاریخ صدر اسلام اتفاق افتاده است چیست.

اخلی با اشاره به این که جناب مجیدی و همکاران خود توانسته اند این تصویر را به خوبی در این فیلم ارائه دهند، می گوید: من بعد از تماشای این فیلم برای اولین بار، تحت تاثیر قرار گرفتم و احساس کردم که واقعیت های دیگری از جهان اسلام را مشاهده می کنم. با این که چندین بار تاریخ اسلام را مطالعه کردم اما نگاه این فیلم به اسلام، چیز جدیدی بود و با تماشای آن برداشت های جدیدی نسبت به تاریخ اسلام بدست آوردم.

صفرعلی اخلی محمد رسول الله واقعیت های جهان اسلام

این فعال فرهنگی معتقد است مردم جهان اسلام نیز تشنه این هستند که از خوانده ها و شنیده هایشان تصویر روشن تری داشته باشند و به تاریخ اسلام وقوف بیشتری پیدا کنند و این فیلم این مسئولیت را به خوبی ایفا می کند.

وی با اعتقاد به این که نقش دشمنان دین و محبت پیامبر (ص) به دشمنان را در قبل و ابتدای رسالت، به خوبی در این فیلم مشاهده می کنیم ادامه می دهد:  می بینیم ایشان با چه امانت داری ، رئوفت و مهربانی برخورد می کردند. علی رغم این که دشمنان امروز دین خدا سعی می کنند که چهره ناب و دوست داشتی پیامبر اسلام (ص) را خدشه دار کنند، در زمانی که قدرت در دست ایشان بوده است، حتی نسبت به یهودیانی که ظلم بسیاری به پیامبر و خاندان ایشان می کردند،  با مهربانی برخورد می کنند.

اخلی همچنین عنوان می کند که تاریخ اسلام مملو از داشته هایی است که ثروت ملت مسلمان به حساب می آید. یقینا اگر ملت مسلمان از این ثروت خود با خبر شود ، استقبال بی نظیری را در جهان خواهیم دید. در یکی از جشنواره ها به جهت تعداد بالای مخاطبی که این فیلم توانست جذب کند درخواست اکران آن برای دفعه دوم هم داده شد. این نشان می دهد که فیلم نزد هنرمندان هم از نظر جلوه های فنی و هنری حرفی برای گفتن دارد.

صفرعلی اخلی محمد رسول الله واقعیت های جهان اسلام

معاون اداری مالی سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اولین کسانی که با این فیلم مخالت کردند حاکمان وهابی و یهودیان صهیونیسم بودند، ادامه می دهد: این دو دسته بزرگترین دشمن این داستان روشن گر تاریخ اسلام هستند. آن ها از اکران این فیلم احساس ضرر می کنند.

وی با تاکید بر این که  اسلام حتی امروز هم قصد ضربه زدن به آن ها را ندارد، می گوید: اما از آن جایی که  آن ها تاریخ را تحریف کرده اند، آشکار شدن اشتباهاتشان برای آن ها رنج آور است. به همین دیل مانع پخش فیلم در بعضی از کشور ها می شوند. بعضی از سران وهابی فتواهایی مبنی بر تحریم این فیلم دادند که نشان دهنده ستیزه جو بودنشان نسبت به واقعیت های تاریخ اسلام است.

ارسال نظر

آخرین اخبار