محمد علی فارقی :

واقعه منا یک حادثه نبود، عنوان می کند در این واقعه یک تعمد در کار بوده است. منحرف کردن حواس مسمانان از موضوعاتی که در مسجد الاقصی اتفاق می افتد، تست عکس العمل کشور های اسلامی، جنگ شاهزادگان آل سعود بر سر قدرت علت این فاجعه است.

فاجعه منا تعمدی است/ از جان باختگان استقبال پور شور مردمی صورت بگیرد

محمد علی فارقی، مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که واقعه منا یک حادثه نبود، عنوان می کند در این واقعه یک تعمد در کار بوده است. وی علت این واقعه تعمدی را منحرف کردن حواس مسمانان از موضوعاتی که در مسجد الاقصی اتفاق می افتد می داند و ادامه  دهد: همچنین قصد دارند مسلمانان کشور های مختلف را امتحان کنند که در این حوادث چه برخرد و عکس العملی دارند.

وی علت دیگر آن را رقابتی که بین شاهزادگان سعودی بر سر قدرت شکل گرفته است عنوان می کند و می گوید: محمد بن نایف، امیر مکه و ولی عهد و محمدبن سلمان پسر پادشاه ، وزیر جنگ و معاون ولی عهد است. آن ها قصد دارند ناکار آمدی وزیر کشور و ولی عهد را ثابت و وی را مجبور به استعفا کنند تا پسر پادشاه ولی عهد شود.

محمدعلی فارقی واقعه منا آل سعود

حجت الاسلام فارقی معتقد است در این مقطع باید با یک دیپلماسی قوی برخورد شایسته و به جایی با دولت عربستان صورت بگیرد و مسئول این واقعه از طریق ایران و کشور های مسلمان ثابت شود. دولت عربستان قصد دارد از زیر این مسئولیت شانه خالی کند. از طریق جامعه جهانی، کنفرانس اسلامی ، بین المجالس اسلامی و راه های حقوقی می توان این موضوع را پیگری کرد تاحق و حقوق جانباختگان و خانواده های داغیده آنان گرفته شود.

مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان می گوید با توجه به این که حوادث زیادی رخ داده است و دولت عربستان نشان داد که صلاحیت مدیریت خادم الحرمینی را ندارد و مکه و مدینه باید به دست شورایی متشکل از کشور های اسلامی اداره شود و کشور های دیگر اسلامی در مدیریت مکه و مدینه نقش داشته باشند.

وی معتقد است این  که از جانباختگان این واقعه استقبال پر شور مردمی صورت بگیرد، خیلی خوب است. حضرت آقا هم اجازه دادند که آنان در کنار شهدا دفن شوند.  این موضوع  باعث بوجود آمدن یک اتحاد و همدلی میان مردم کشور و  تکریم زوار خداوند تبارک و تعالی می شود. کسی که در حال احرام باشد و در چنین حوادثی از دنیا برود، به نوعی خداوند وی را انتخاب کرده و طلبیده است.

 

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

ارسال نظر

آخرین اخبار