سرویس فرنگی نیلکوه: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گالیکش از بازسازی واقعه غدیر خم با حضور 300 هنرمند خبر داد.

300 هنرمند واقعه غدیر خم در گالیکش را بازسازی می‌کنند

به گزارش گلستان24، سرگرد سید یحیی قاضوی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حجاج ایرانی در سرزمین وحی گفت: این حادثه نتیجه بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی آل سعود در مدیریت حج بود و این حادثه را به همه مسلمین تسلیت عرض می‌کنیم.

nilkooh498 1

وی افزود: مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در گالیکش روز چهارشنبه 8 مهرماه از ساعت 9 صبح در انتهای خیابان گلزار شهدا برگزار می‌شود.

قاضوی با اشاره به اینکه بازسازی واقعه غدیر امسال در ۱۳۲ نقطه کشور انجام خواهد شد گفت: این واقعه در استان گلستان در سال جاری تنها در شهرستان گالیکش بازسازی خواهد شد.

به گفته وی در این نمایش 300 نفر شرکت خواهند داشت که 20 نفر از آن‌ها هنرمندان استانی و مابقی از بسیجیان شهرستان گالیکش انتخاب‌شده‌اند.

nilkooh498 1

قاضوی یادآور شد: برای اجرای هرچه مطلوب‌تر نمایش بازسازی واقعه غدیر دو رأس اسب، 10 رأس الاغ، 3 نفر شتر و بیش از 150 دست لباس عربی و 6 اصله درخت نخل و بنای کعبه و برکه غدیر در دستور کار قرارگرفته است.

فرمانده سپاه گالیکش گفت: برای اجرایی شدن این مراسم 6 ماه فعالیت ستادی انجام‌گرفته است و در این راه شبکه بهداشت و درمان، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، شورای اسلامی و شهرداری گالیکش و اداره راه ما را یاری کردند.

وی بیان داشت: این مراسم در زمینی به مساحت 6 هکتار اجرا خواهد شد و تعدادی غرفه فرهنگی نیز برای ارائه محصولات به حاضرین در نظر گرفته‌شده است.

nilkooh498 1

قاضوی، هدف از اجرای این برنامه را احیا این واقعه در اذهان دانست و گفت: واقعه عاشورا به‌مراتب بهتر از پیام غدیر در جامعه معرفی‌شده اما غدیر خم متأسفانه آن‌گونه که باید تبیین نشده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد وحدت، گفت: طبق فرموده معظم له، مهم‌ترین پیام غدیر وحدت است و اگر همه مسلمانان جهان به این پیام مؤکد خداوند عنایت داشته باشند، اتحادی بی‌نظیر در امت اسلامی به وقوع خواهد پیوست.

فرمانده سپاه گالیکش با اشاره به اینکه بازدید از این نمایش برای عموم آزاد و رایگان است از خانواده‌ها خواست تا به همراه فرزندان خود در این مراسم حضور یابند چراکه بازسازی واقعه غدیر اثرگذاری مطلوبی بر روی جوانان در راستای شناخت این واقعه بزرگ و موضوع ولایت خواهد داشت.

nilkooh498 1

/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار