نخستین جشنواره مهر غدیر از 16 تا 18 مهر سال جاری به میزبانی استان گلستان در شهرستان گرگان برگزار می شود.

گلستان میزبان جشنواره مهر غدیر شد

به گزارش گلستان24؛ دبیر جشنواره مهر غدیر روز چهارشنبه در نشستی خبری در گرگان گفت: هدف این جشنواره معرفی توانمندی ها و رفع چالش در حوزه های مختلف در امر توسعه با حساس کردن فعالیت رسانه های گروهی است.
وی اضافه کرد: استان گلستان بهره مند ولی فقیر در زیرساخت های توسعه، نخبه پرور ولی در حاشیه، رنگین کمان اقوام ولی نیازمند همراهی بیش از گذشته مسئولان، غنی از لحاظ فرهنگی ولی گمنام و فعال درحوزه رسانه ای ولی نیازمند همدلی بیشتر رسانه های استان برای معرفی توانمندی ها است و به همین دلیل محل برگزاری جشنواره مهر غدیر، گلستان انتخاب شده است.
به گفته وی، در حاشیه این جشنواره دو همایش با موضوع ضرورت ملی وحدت اقوام و مذاهب از نگاه رسانه و ضرورت ملی حفظ محیط زیست و مدیریت منابع آب در نگاه اهالی رسانه تدارک برنامه ریزش شده است.
سید نوید برکچیان مدیرکل اخبار استانی خبرگزاری مهر نیز در این نشست گفت: در این همایش حدود 70 گزارش تولید شده از سوی خبرنگاران در سراسر کشور ارایه و با کارشناسان محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط به شور گذاشته خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز با ارایه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان، گفت: محیط زیست گلستان یکی از محیط زیست های حساس کشور به خاطر دارا بودن تمام زیستگاه ها و مدیریت چهارگانه به شمار می رود.
اسماعیل مهاجر افزود: در این استان که 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد در کمتر از یک ساعت جابجایی دمای بالای 30 درجه به کمتر از 10 درجه کاهش می یابد، زیست 16 گونه پرنده نادر اروپا در پارک ملی گلستان، وجود 24 درصد از گونه های گیاهی،زیست 150 قلاده پلنگ، وجود جنگل های هیرکانی و تولید خاویار از جمله ظرفیت های زیست محیطی گلستان است.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز برگزاری همایشی در راستای ضرورت وحدت اقوام و مذاهب از نگاه رسانه ای را ارزشمند دانست و گفت: رسانه ها می توانند نقش بسزایی در وحدت اقوام و مذاهب در کشور ایفا و مانع از سوء استفاده دشمنان شوند.
حجت الاسلام نورعلی دیلم افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به فعالیت رسانه های گروهی در خصوص وحدت اقوام و مذاهب نیاز داریم زیرا دشمن از همه ابزارها استفاده می کند تا چهره ای نامطلوب از اسلام در دنیا نشان دهد.
وی خواستار ورود بیش از گذشته رسانه های گروهی در حوزه گسترش وحدت میان اقوام و مذاهب در کشور شد.
نشست خبری همایش ملی مهر غدیر در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار