گاهی اخباری از دستگیری و برخورد با متخلفین حوزه محیط زیست در استان گلستان منتشر می شود نام اداره محیط زیست هم دیده می شود.

گفتگو باسید کاظم سیدالنگی محیط بان نمونه سال 94 از روستای النگ شهرستان کردکوی

به گزارش گلستان24؛ محمد کاظم سیدالنگی  یک محیط بان  است،علاقمند بکار و حرفه محیط بانی، پیگیر، جدی،  ! او امسال به عنوان یکی از بهترین محیط بانان  شایسته کشور شناخته شداست،به همین بهانه با آقای سیدالنگی مصاحبه ای ترتیب دادیم که می خوانید:

 

آقای سیدالنگی! لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید.

سیدکاظم سیدالنگی  متولد 1365 اهل استان گلستان شهرستان کردکوی ،روستای النگ .لیسانس

 

 

درچه سالی به استخدام محیط زیست در آمده اید؟

- در سال 1387

 

آقای سیدالنگی! به عنوان محیط بان درکجاها خدمت کرده اید؟

- استان گلستان(پارک ملی گلستان،و درحال حاضر منطقهگمیشان خدمت می کنم)

 

از خدمت دراستان گلستان راضی هستید؟ اگر بخواهید تیتروار به مشکلات این منطقه اشاره کنید از چه مسائلی نام می برید؟

-  بله راضی ام. مشکلات منطقه را اگر بخواهم موردی لیست کنم اینطور راحت تر می شود بیان کرد 1-  کمبود نیرو 2-  وسعت زیاد منطقه 3 - عدم ساماندهی زباله وفاضلاب های شهری -روستای و صنعتی 4- عدم ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین آحاد

 

استان گلستان به عنوان نگارستان ایران شناخته می شود، رفتار مردم یا گردشگران با محیط زیست چگونه است؟

مردم منطقه مهمترین نقش را در محیط زیست و حفظ آن دارند .درچند سال اخیر بیشتر مردم بومی یار و یاور ما بوده اند.اما اگر تبلیغات بیشتری از طریق رسانه ها و صداو سیما صورت گیرد می توانیم مردم و حتی گردشگران را با محیط زیست آشنا کنیم. دراین صورت خود مردم نهگبان اصلی محیط زسیت خواهند بود. متاسفانه عده ای از گردشگران توجهی به وضعیت محیط زیست نداشته، خصوصا در ایام تعطیلات زباله های زیادی در سطح منطقه از خود بجا می گزارند .ما از تمام مردم و گردشگران عزیزی که به استان گلستان می آیند خواهشم میکنم محیط زیست را مثل خانه خود بدانند و در حفظ آن به ما کمک کنند.

 

/النگ روستایی زیبا

ارسال نظر

آخرین اخبار