عصر شعر عاشورایی به همت کانون ادبی دانشگاه تهران، عصر روز سه شنبه 26 آبان ماه (5صفر) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. با قرائت آیاتی از قرآن مجید برنامه به صورت رسمی شروع شد.

شعرخوانی قاسم صرافان، وحید قاسمی و صابر خراسانی در دانشگاه تهران
به گزارش گلستان24؛پس از پخش سرود ملی سعید بیابانکی به عنوان مجری برنامه سخنانش را با شعری در مدح سالار شهیدان و مقدمه ای در باب عاشورا آغاز کرد. با دعوت از پدر شعر آئینی، استاد دکتر محمدعلی مجاهدی،ایشان با نوای صلوات حضار پشت تریبون حاضر شدند. 
 
گزارش عصر شعر عاشورایی کانون ادبی دانشگاه تهران
استاد مجاهدی در سخنرانی خود تاکید بسیاری بر تامل و تدبر در واقعه ی عاشورا و استفاده ی به جا از عنصر خیال در اشعار آئینی داشتند. پس از اتمام سخنرانی و شعر خوانی ایشان،شاعران: آقای مهدی رحیمی، جناب آقای دکتر محمدعظیمی و آقای وحید قاسمی اشعار خود را قرائت کردند. 
 
گزارش عصر شعر عاشورایی کانون ادبی دانشگاه تهران

با پخش کلیپی از پیاده روی اربعین،شاعران دیگر: آقایان مجید تال، هادی جانفدا و قاسم صرافان به شعر خوانی در مدح حضرت حسین و اهل بیت ایشان و شاعر گرانقدر صابر خراسانی، به چکامه خوانی پرداختند. 
 
گزارش عصر شعر عاشورایی کانون ادبی دانشگاه تهران

در این برنامه پرده خوانی توسط مرشد مجتبی حسن بیگی همراه با تکنوازی نی و بعد از آن به عنوان حسن ختام، برنامه سنج و دمام گروه خوزستانی های مقیم تهران اجرا شد.

/مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار