میثم احمدی:

اگر دانشجویان در قبال اشتباهاتی که کشور و انقلاب را به خطر می اندازند سکوت نکنند، بی شک پروژه ی نفوذ دشمن با مشکل رو برو خواهد شد

دانشجویان بدون واهمه به مواضع اشتباه سیاستمداران اعتراض کنند/دانشجویان امروز به مراتب انقلابی تر از گذشته اند

 میثم احمدی، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، در مصاحبه اختصاصی گلستان24، در پاسخ به این سوال که رسالت جنبش دانشجویی در این پیچ تاریخی  برای مقابله با نفوذ چیست، عنوان کرد: در شکل گیری اکثر اتفاقات مهم دنیا و به خصوص ایران، جنبش های دانشجویی نقش بسزایی داشته اند و در واقع تاثیر جوانان در رویدادهای مختلف  غیر قابل انکار است.

وی تاکید کرد که دانشجویان باید ضمن آگاهی بر توانایی خود در خلق حماسه ها و اتفاقات مهم،  آگاهانه به رصد اتفاقات و حوادث مختلف بپردازند و هیچگاه نسبت به اوضاع کشور و جهان بی تفاوت نباشند.

احمدی افزود: به عقیده بنده رسالت مهم جنبش های دانشجویی در این زمان حساس که راه  نفوذ دشمن به مدد غفلت برخی از دوستان بیش از پیش هموار شده است  عبارت از آگاه بودن، آگاه کردن و اعتراض بدون ترس به رفتارها و مواضع غلط سیاستمداران است!

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: اگر جنبش های دانشجویی بصیرت و آگاهی  لازمه را داشته باشند ، این آگاهی را به جامعه منتقل کرده و در قبال اشتباهاتی که کشور و انقلاب را به خطر می اندازند سکوت نکنند، بی شک  پروژه ی نفوذ  دشمن با مشکل رو برو خواهد شد و ایران عزیز در مسیر تعالی و رشد با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

 

میثم احمدی دانشجویان انقلابی

 

وی درباره شباهت جنبش دانشجویی در آغاز انقلاب با جنبش های دانشجویی امروز نیز گفت: اگر بخواهیم جنبش های دانشجویی اوایل انقلاب را با جنبش های دانشجویی امروز کشور مقایسه کنیم متوجه شباهت های عدیده ای می شویم. یکی از شباهت های این دو نسل، آرمانگرایی و تعارف نداشتن با احزاب و تشکل های سیاسی است، و به عبارت دیگر دانشجویان چون نمک گیر و مدیون حزب و گروهی نیستند به راحتی به رفتارهای غلط اعتراض می کنند و رعایت هیچ چیز جز مصالح کشور را نمی کنند و همین امر موجب شده دانشجویان ما چه در اوایل انقلاب چه امروز صریح اللهجه باشند.

میثم احمدی شباهت دیگر را  ولایتمداری  دانشجویان دانست و افزود: این مورد نه تنها در طول سالهای پس از انقلاب در بین جوانان کم نشده بلکه جوانان دانشجوی امروز به مراتب انقلابی تر، ولایی تر و محکم تر از پدران خود در راه حفظ آرمانهای انقلاب  و دفاع از رهبری قدم بر میدارند.

وی با اشاره به این که شباهت های این دونسل  بی شمار است، ادامه داد: چون جبهه یک جبهه ، آرمان یک آرمان و رهبر همان رهبر است و فقط طرز بیان و شیوه ی پوشش کمی تغییر کرده و الا این دونسل هیچ فرقی با هم ندارند.

احمدی اظهار کرد: البته خصوصیات فوق مربوط به جنبش های دانشجویی با روحیه ی استکبارستیزی و انقلابی است که مشتی از خروار ملت هستند  اما جنبش هایی که با انقلاب زاویه پیدا کرده اند و دم از دوستی با شیاطین میزنند حسابشان از ملت جداست و اصلا با جنبش های اصیل دانشجویی قابل مقایسه نیستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار