«از اواسط دهه 90 [میلادی] تغییری تدریجی در شیوه پوشش بانوان ایرانی شکل گرفته است ... اما جامعه هنوز باید به نمایش گذاشتن مد روز و مدل موهای جدید را احیا کند!»

اینجا واقعا ایران است؟/ «تصاویر مسحور کننده مدل های ایرانی»!

 به گزارش گلستان24، پایگاه انگلیسی "دیلی میل" (Daily Mail) در گزارشی تحت عنوان "واقعا این چیزی است که زنان ایرانی قبل از انقلاب می پوشیدند؟" به تفاوت خیره کننده پوشش بانوان ایرانی قبل و بعد از انقلاب پرداخته است.

این رسانه انگلیسی که تصاویری از مدل های نیمه برهنه دوره طاغوت را به نمایش گذاشته و آن ها را "مسحور کننده" عنوان می کند، نوشت: «تصاویری که مربوط به 36 سال پیش می شود نشان دهنده مدل هایی است که بخش قابل توجهی از بدن خود را به نمایش گذاشته اند؛ خصوصا در مقایسه با عفتی که امروزه از زنان ایرانی انتظار می رود.»

در این گزارش آمده است: «تصاویر مدل های دهه 70 [میلادی] ایران نشان دهنده لباس های باز و بدن نما و آرایش سنگینی است که در تضاد کامل با قوانین پوشش امروزی است. این تصاویر مسحور کننده از مدل های ایرانی که در مجله های مد ایرانیان در دهه 70 منتشر می شده نشان می دهد که زندگی و مد تا چه میزان پیش از انقلاب در ایران متفاوت بوده است.»

دیلی میل که آزادی را با برهنگی معادل می داند، در ادامه آورده است: «مدل ها در حالی که موهایشان را حالت داده اند به دوربین لبخند می زنند؛ با پاهای برهنه و دست و سر باز، مواضعی که در حال حاضر باید پوشیده باشد. این تصاویر نشان دهنده یک زیبایی شناختی غربی محور و همچنین آزادی زنان تا پیش از سال 1979 و شکل گرفتن انقلاب در ایران است[!]»

این روزنامه انگلیسی در عین حال به تغییر تدریجی پوشش زنان در ایران پس از انقلاب اشاره کرده است. موضوعی که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار بگیرد. دیلی میل در این رابطه می نویسد: «از اواسط دهه 90 [میلادی] تغییری تدریجی در شیوه پوشش بانوان ایرانی شکل گرفته است ... اما جامعه هنوز باید به نمایش گذاشتن مد روز و مدل موهای جدید را احیا کند!»

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار